Baris Alat Canggih untuk Menyokong Aktiviti Orang Kurang Upaya

 


Aktiviti harian yang biasa kita lakukan, seperti membersihkan rumah untuk memesan produk dalam talian, adalah pekerjaan yang sangat mudah. Namun, bagi sebilangan orang kurang upaya, melaksanakan tugas tersebut memerlukan perjuangan, kesabaran, dan kadang-kadang memerlukan sedikit pertolongan.


Inovasi teknologi sentiasa berkembang, dan seiring dengan kemajuan ini, banyak alat canggih dapat menolongnya.


Komputer Khas


Terdapat komputer khas yang menyediakan pilihan kebolehaksesan khusus untuk orang kurang upaya. Peranti ini membolehkan mereka mengetik melalui perintah suara, dilengkapi dengan pembaca digital, tetikus dan papan kekunci besar, dan sistem yang dapat mengendalikan komputer dengan pergerakan mata.


Robot Membersihkan 


Robot vakum adalah pilihan untuk robot pembersihan rumah yang kebanyakannya berfungsi dengan baik di permaidani dan menyedut kotoran di pelbagai jenis lantai. Ini memudahkan orang kurang upaya ketika mereka ingin membersihkan setiap sudut rumah.


Sistem Tindak Balas Kecemasan Peribadi


Teknologi ini mesti dimiliki oleh orang kurang upaya. Kit ini sering terdapat dalam bentuk loket, gelang, atau pin yang boleh dipakai. Cukup tekan butang kecil yang ada, mereka boleh menghubungi orang terdekat jika mereka cedera parah atau mengalami kecemasan lain.


Pembantu Rumah Pintar


Mereka boleh bercakap dengan pembantu maya seperti berkomunikasi dengan rakan. Alat ini dapat menangani tugas rutin, mulai dari membuat janji temu di kalendar dan memberi tahu cuaca, hingga memainkan lagu tertentu dan memesan produk secara dalam talian.


Jam Tangan Pintar


Jam tangan pintar dapat diselaraskan ke telefon pintar dan mengesan jadual ketika anda ingin melakukan sesuatu. Mereka bahkan dapat menyaring panggilan, e-mel dan mesej tanpa harus memasuki poket atau poket mereka di kerusi roda ketika mereka ingin menerima panggilan telefon atau teks.

Baris Alat Canggih untuk Menyokong Aktiviti Orang Kurang Upaya Baris Alat Canggih untuk Menyokong Aktiviti Orang Kurang Upaya Reviewed by thecekodok on 12:38:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.