Barisan TV Terbaru Samsung untuk tahun 2021

 


Samsung memamerkan barisan TV terbarunya untuk tahun 2021, seperti barisan Mikro LED dan Neo QLED dalam acara Unbox & Disover maya.

"Selama setahun terakhir, teknologi yang pada awalnya hanya" senang dimiliki "kini menjadi keperluan, kerana rumah kita telah menjadi pejabat, sekolah, gim dan banyak lagi," kata James Fishler, Naib Presiden Kanan, Bahagian Hiburan Rumah, Samsung Electronics Amerika .

Baris produk baru terdiri daripada barisan LED Mikro, NEO QLED, TV Gaya Hidup, monitor dan bar suara. Kini, Samsung menganggap bahawa TV bukan hanya alat untuk menonton filem dan siaran TV, tetapi mempunyai fungsi yang lebih luas.



"Peranan televisyen dalam kehidupan kita telah berkembang - dan menjelang tahun 2021, Samsung terus mentakrifkan kembali peranan televisyen mengenai keperluan dan hasrat pengguna," tambah Fishler.


Ini adalah saluran TV yang, seperti namanya, menggunakan teknologi Mikro LED. Yang menggabungkan kelebihan LED dan beberapa kelebihan OLED. Yaitu bahagian hitam yang lebih padat, tetapi lebih tahan terhadap luka bakar.


Garis LED Mikro itu sendiri telah wujud sejak 2018 melalui TV 'The Wall'. Untuk tahun 2021, barisan ini akan diperluas ke TV 110 dan 99 inci yang akan tersedia pada akhir bulan Mac 2021, maka ukuran 88 inci akan tersedia pada musim gugur, dan setelah itu akan ada ukuran 76 inci.


Samsung juga melengkapkan TV LED Mikro ini dengan fitur 4Vue (Quad View), di mana pengguna dapat menonton kandungan dari empat sumber secara serentak. Seperti menonton beberapa perlawanan sukan dan juga menonton filem dari penstriman.


Saluran TV ini menggunakan teknologi Neo Quantum Processor dan Quantum Mini LED. Yaitu menggunakan LED yang hanya 1/40 kali ukuran LED biasa, yang memungkinkan untuk mengawal pencahayaan lebih baik daripada LED konvensional.


Akibatnya, warna hitam yang ditampilkan dapat menjadi lebih gelap, cahaya dapat lebih terang, dan teknologi peningkatan lebih pintar dari sebelumnya. Samsung juga bekerjasama dengan Xbox untuk menjadikan TV ini sebagai rakan TV rasmi untuk Xbox Series X.


Ini kerana TV Neo QLED Samsung mempunyai resolusi 4K, kadar penyegaran 120 Hz, dan masa tindak balas 5.8 ms, sesuai untuk bermain permainan. Kemudian ada juga sokongan untuk AMD Freesync Premium Pro, yang serasi untuk PC dan konsol.


Kemudian sebagai aksesori, Samsung juga memiliki kamera pilihan yang dapat berfungsi melalui aplikasi Smart Trainer. Fungsinya adalah untuk melengkapkan ciri-ciri Samsung Health, iaitu untuk menganalisis postur pengguna dan memberikan maklum balas masa nyata untuk membetulkan postur tubuh ketika berolahraga.


Samsung Neo QLED 8K (QN800A dan QN900A) akan tersedia dalam ukuran 65, 75, dan 85 inci, sementara model 4K (QN90A dan QN85A) akan menampilkan rangkaian pilihan yang lebih luas, bermula dari 50 inci.


Samsung juga telah memperbarui barisan produknya yang unik, seperti The Frame 2021, yang kini mempunyai lebih banyak penyimpanan dan lebih langsing, kini hanya 24.9mm. Kemudian storan ditingkatkan dari 500MB menjadi 6GB, yang membolehkannya menyimpan lebih banyak foto beresolusi tinggi.


Kemudian The Premiere adalah projektor laser triple yang mempunyai resolusi 4K, yang dibuat untuk pengguna yang ingin mencipta pengalaman pawagam di rumah. Projektor ini didakwa mempunyai reka bentuk yang menarik, dan tidak memerlukan ruang yang besar, hanya 5 inci dari skrin atau dinding.

Barisan TV Terbaru Samsung untuk tahun 2021 Barisan TV Terbaru Samsung untuk tahun 2021 Reviewed by thecekodok on 8:54:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.