Review Asus Zenbook Flip S UX371: Laptop dengan Pakej Lengkap

 


Setelah beberapa tahun, saya akhirnya kembali memegang komputer riba sistem Windows. Ini adalah artikel ulasan Asus ZenBook FLip S UX371.

Kami telah menggunakan komputer riba ini dalam jangka waktu satu bulan dengan penggunaan paling banyak hanya untuk menaip artikel dan berbilang tugas. Sesekali kami cuba melukis atau mengedit foto-video.


Perlu diingat bahawa kami akan membincangkan semua kekurangan komputer riba Asus ZenBook Flipp S UX371 di bahagian kritikan. Dan, kami tidak membincangkan penanda aras sintetik, tetapi kami akan menyertakan potongan data.



Adakah komputer riba boleh tukar ini boleh dilipat hingga 360 darjah? Inilah ulasan lengkap kami mengenai Asus ZenBook Flip S UX371.



Dari badan Asus ZenBook Flip S UX371, kami sangat menyukai warna hitam pada komputer riba ini. Logo Asus di tepi tengah menambah kesan elegan tanpa banyak aksen.


Komputer riba ini boleh dibuka dengan satu tangan. Tandanya, memang benar bahawa komputer riba ini berada di kelas teratas atau premium.


Logam yang digunakan dalam komputer riba juga cukup kukuh. Aksen potongan emas di bahagian tepi menambah kesan mewah Asus ZenBook Flip S UX371 ini.


Komputer riba ini agak nipis dengan ketebalan 11.9 milimeter dan berat 1.2 kilogram. Jadi, anda boleh memasukkan dua komputer riba sekaligus ke dalam bekas khas yang biasanya ada di dalam beg galas.


Memasuki skrin utama, kita harus mendaftarkan Windows Hello agar keselamatan lebih terjamin kerana disematkan dengan kamera inframerah. Proses mengimbas melalui kamera depan agak pantas.


Tidak ada imbasan cap jari, jadi anda dapat memasuki layar utama dengan memasukkan PIN atau kata laluan keselamatan anda.


Walaupun kita mempunyai sistem Ergolift Hinge 360 ​​', kita tidak merasakan kesannya. Tetapi yang pasti, kekunci pada papan kekunci Asus ZenBook Flip S UX371 senang digunakan untuk menaip yang lama.


Skrin OLED 4K adalah perayaan mata ketika menonton video di YouTube atau video lain. Pengaturan awal skrin komputer riba ini juga telah ditetapkan pada resolusi tertinggi.


Untuk makluman, kualiti pembiakan warna atau DCI-P3 pada skrin ZenBook Flip S telah mencapai 100%. Komputer riba ini juga mempunyai sijil dari PANTONE.



Ketika melakukan pelbagai tugas, terdapat pad sentuh lebar yang mengambil begitu banyak bahagian sandaran tangan. Terdapat kesan yang baik kerana ruang sentuhan menjadi lebih luas.


Kami tidak pernah menggunakan aplikasi Microsoft Office walaupun terdapat versi lengkap dan percuma di dalamnya. Jadi, ini adalah salah satu bonus jika anda membeli komputer riba ini.


Asus ZenBook Flip S UX371 sudah mempunyai pelekat Intel EVO yang sememangnya boleh berfungsi dengan cepat dengan bantuan kad grafik Intel Iris Xe. Waktu menghidupkan agak singkat kerana dipandu oleh 1 TB M.2 NVMe PCIe 3.0 SSD dan RAM 16 GB LPDDR4X yang cepat.


Aplikasi penyunting foto ringan seperti Lightroom dan Photoshop dapat dijalankan dengan mudah. Tetapi masih ada kekurangannya.


Akhirnya, dalam perbincangan ini, sudah tiba masanya untuk menggunakan komputer riba ini sebagai kanvas. Kami menggunakan aplikasi Affynity Designer untuk melukis menggunakan pena.


Tidak ada halangan yang signifikan dalam penggunaannya. Kerana skrin jernih Asus ZenBook Flip S UX371 cukup responsif dan dapat menahan tekanan sehingga tahap 4,096.


Terdapat sejumlah kritikan atau input dari kami untuk Asus ZenBook Flip S UX371. Ada apa-apa?

1. Bahagian yang paling menjengkelkan adalah kepanasan. Lebihan panas ini akan muncul walaupun komputer riba hanya digunakan untuk memainkan video di YouTube dan melayari.


Malah kipas kecil akan terdengar lebih kuat walaupun hanya untuk memuat turun lagu dari iTunes. Sudah tentu, ini sangat mempengaruhi jangka hayat bateri


Nasib baik, komputer riba ini dapat menyejukkan lebih cepat kerana badannya yang dilapisi logam. Penggunaan terbaik adalah bentuk segitiga sehingga panas tidak menyebar ketika anda tidur di pangkuan anda atau menyejukkan badan dengan cepat ketika meletakkannya di atas meja


2. Pembesar suara yang terletak di bawah membuat kita sedikit terganggu oleh getaran muzik ketika menaip. Suara yang dihasilkan disembunyikan dan kurang kuat walaupun telah disetel oleh Harman / Kardon


3. Engsel skrin terasa kurang padat. Kerana, badan layar akan bergetar ketika terkena angin atau sedikit tersengguk


4. Ketiadaan pengimbas cap jari dan hanya Windows Hello Face atau PIN akan menyusahkan jika anda menggunakan topeng. Anda juga harus berada di posisi yang tepat untuk disahkan kerana sudut pandangan kamera tidak terlalu luas


5. Skrin sentuh atau mod tablet adalah nilai tambah dengan sendirinya. Skrin sentuh cukup responsif untuk menavigasi halaman web atau menyentuh pautan secara langsung. Namun, tidak semua isyarat ditempatkan di layar ini


6. Pelabuhan di sisi agak lengkap. Terdapat dua port USB C gen 4, HDMI, USB A, dan butang kuasa. Ketiadaan jack audio ditambal oleh kemasukan dongle dalam bungkusan


Ketiadaan port RJ45 juga membuat anda terpaksa membeli hab USB atau aksesori tambahan. Namun, kehadiran Wi-Fi 6 dan Bluetooth 5 menjadikan kesambungan komputer riba nipis ini boleh dipercayai


7. Jadi sedikit mengecewakan adalah bateri. Kerana kekuatan Asus ZenBook Flip S UX371 dapat dikurangkan sebanyak 50% hanya dalam satu jam kerana menjalankan aplikasi EaseUs


Dalam penggunaan normal, menyemak imbas, menghidupkan musik, lampu latar menyala satu tingkat, resolusi layar tertinggi, kecerahan layar 50% disertai dengan pelbagai tugas, bateri habis 50% dalam 3 jam


Malah, Asus mendakwa ZenBook Flip S UX371 boleh bertahan sehingga 10 jam dalam penggunaan biasa.



8. Mod tablet cukup selesa di pangkuan anda selama 30 minit. Tetapi ada gerakan yang hanya dapat dilakukan dengan gerakan layar sentuh dan tidak dapat digunakan oleh panel sentuh, yaitu geser ke kiri atau kanan untuk membuka pemberitahuan dan Tampilan Tugas.


Beberapa aplikasi masih mempunyai bug, salah satunya adalah WhatsApp, yang sebaliknya beralih ke atas ketika meleret ke atas. Mod tablet mematikan papan kekunci fizikal dan pad sentuh, sehingga meminimumkan sentuhan tidak sengaja


Setelah beberapa hari menggunakan mod tablet, perkara terbaik yang dapat saya gunakan ialah menonton filem atau meninjau laman web dengan skrin yang cukup responsif.


10. Dalam melukis, kita biasanya menggunakan iPad Pro 2020. Sejak awal, menggunakan Asus ZenBook Flip S UX371 sudah pasti cukup.


Semua ciri ada, zoom in-zoom out. Terdapat gambar yang tertangguh di bahagian berus ketika menggunakan aplikasi Affinity Designer


Tetapi gerak isyarat lain masih bagus, terutama ketika digunakan untuk melukis vektor. Kelemahannya adalah pensil yang terlalu licin, tetapi secara keseluruhan senang menggambar.


11. Akan menjadi kelebihan sekiranya kabel pengecas tidak terpasang di kepala. Oleh itu, ia boleh digunakan untuk mengecas peranti lain, tetapi ini hanya untuk jenis C sahaja


Kesimpulannya

Asus ZenBook Flip S UX371 mempunyai pelbagai ciri yang sedia membantu menyokong aktiviti anda. Begitu banyak tetapan yang sangat berguna dalam aplikasi MyASUS, salah satunya adalah penapis bunyi ke tetapan bateri.

Salah satu ciri unik terbaik menurut kami adalah kehadiran aplikasi Netflix di Windows Store. Anda boleh memuat turun filem untuk menonton di luar talian atau dalam perjalanan jauh.


Walaupun mempunyai pelekat Intel EVO, yang dikatakan tahan lama bateri, kami tetap mengesyorkan selalu membawa kepala pengecas ketika bekerja di luar selama lebih dari lima jam.


Harga Asus ZenBook Flip S UX371 ,anda akan mendapat komputer riba berkelas yang cukup mampu, skrin terbaik, dan reka bentuk minimalis yang juga kelihatan pintar.

Review Asus Zenbook Flip S UX371: Laptop dengan Pakej Lengkap Review Asus Zenbook Flip S UX371: Laptop dengan Pakej Lengkap Reviewed by thecekodok on 8:52:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.