Bug pada Mac M1 menjadikan pengguna tidak dapat memuat turun aplikasi iOS

 


Untuk membantu mengatasi kekurangan aplikasi asli yang tersedia untuk platform M1, Apple menghantar pengguna Mac M1 untuk memuat turun aplikasi iOS.


Namun, nampaknya sebilangan pengguna mengadu bahawa mereka tidak dapat memuat turun aplikasi iOS dari Mac App Store.


Menurut pengguna, ketika mereka cuba memuat turun aplikasi iOS dari Mac App Store, animasi berjalan seperti sedang diproses, tetapi tidak ada yang terjadi.


Memetik Ubergizmo, Ahad (28/2/2021), pepijat ini tiba-tiba muncul. Padahal sebelumnya tidak ada bug seperti itu. Ramai yang mengesyaki, ia mungkin ada kaitan dengan kemas kini MacOS terkini.


Namun, sebilangan pengguna mendakwa mereka telah berbicara dengan Sokongan Apple, pada ketika itu, Apple tidak menyedari masalah itu telah meningkat.


Malangnya setakat ini tidak ada maklumat mengenai apa yang boleh dilakukan untuk memperbaikinya.


Untuk makluman anda, komputer Mac M1 boleh memuat turun dan menjalankan aplikasi iOS.


Ini hanya dapat dilakukan sekiranya pembangun memilih untuk turut serta dalam menyampaikan ciri tersebut. Ini bermakna tidak semua aplikasi iOS dapat menyokong Mac M1.


Keupayaan ini bertujuan untuk membolehkan pengguna menjalankan aplikasi iOS. Dengan cara itu, akan ada lebih banyak fungsi pada platform baru.


Tidak lama dahulu, Apple mengadakan acara streaming langsung bertajuk "One More Thing" pada 11 November 2020 awal pagi ini.


Permulaan Steve Jobs memulakan acara dengan memperkenalkan chipset M1 baru yang ditujukan untuk peranti Mac.


Apple menjelaskan, chipset ini adalah pemproses pertama yang direka oleh syarikat khusus untuk Mac.


Dua peranti Apple yang dikuasakan secara langsung oleh chipset berasaskan ARM baru syarikat adalah MacBook Air dan MacBook Pro.


Spesifikasi MacBook Air


Seperti yang telah disebutkan sebelumnya, komputer riba Apple ini adalah salah satu peranti yang membawa chipset M1 syarikat.


MacBook Pro hadir dengan layar Retina Display 13,3 inci dengan resolusi 2.560 x 1.600 piksel, Teknologi Tone Benar, dan warna lebar (P3).


Dari segi prestasi, komputer riba Apple baru ini sudah dikuasakan oleh chipset Apple M1 (8 core CPU), 8 core GPU, dan 16 core Neural Engine.


Untuk meningkatkan prestasi, MacBook Air hanya menyediakan pilihan RAM 8GB dan 16GB. Sementara itu, storan 512GB dan 2TB ada.

Bug pada Mac M1 menjadikan pengguna tidak dapat memuat turun aplikasi iOS Bug pada Mac M1 menjadikan pengguna tidak dapat memuat turun aplikasi iOS Reviewed by thecekodok on 5:15:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.