WhatsApp Mencuba Reka bentuk Baru Perkongsian Media pada Android

 


WhatsApp melancarkan kemas kini untuk pengguna yang mendaftar dengan program Beta. Dengan kemas kini ini, WhatsApp menguji susun atur baru yang lebih kemas untuk menu perkongsian media.


Kemas kini yang dilancarkan adalah versi 2.21.5.4 untuk aplikasi WhatsApp di Android.


Memetik Gizchina, Ahad (28/2/2021), melalui versi terbaru ini WhatsApp mulai menguji perubahan kecil dalam tata letak layar untuk mengirim fail. Contohnya, untuk menghantar foto, video dan GIF.


Perubahan ini belum dirilis untuk WhatsApp versi umum, tetapi telah dilihat pada versi aplikasi terbaru.


Perubahannya minimum, iaitu pada paparan footer pada skrin penyuntingan media.


Pada tangkapan skrin, pada susun atur baru, kawasan kemasukan teks kini menjadi 'balon' oval. Juga, ikon untuk memasukkan lebih banyak fail media kini ada di dalam 'belon' ini.


Simbol untuk menghantar fail dan mesej juga sedikit berubah. Ukurannya sedikit lebih kecil, selain itu nama penerima juga diposisikan semula, dipindahkan dari sudut kiri bawah ke sudut kanan footer.


Ciri ini belum tersedia untuk umum, namun pasukan Info WABeta telah berjaya mendapatkan akses kepada perubahan berdasarkan kod sumber utusan.


Perlu diperhatikan, walaupun aplikasi pengguna versi 2.21.5.4m pengguna mungkin tidak dapat melihat kemas kini pada masa ini. Diduga pasukan WhatsApp perlu mengaktifkannya di bahagian pelayan.


Sejauh ini, tidak ada maklumat mengenai kapan WhatsApp akan melaksanakan perubahan ini pada versi aplikasi yang stabil.


Pasukan pengembangan masih mencuba ciri baru sebelum memasuki aplikasi akhir.


Sebelumnya, WhatsApp juga mula menguji pilihan untuk mematikan fail video sebelum menghantarnya dalam perbualan.


Sementara itu, WhatsApp versi iOS juga dilaporkan menguji pilihan log keluar baru.

WhatsApp Mencuba Reka bentuk Baru Perkongsian Media pada Android WhatsApp Mencuba Reka bentuk Baru Perkongsian Media pada Android Reviewed by thecekodok on 5:12:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.