Final Fantasy VII Remake Part 2 tidak dibuat oleh Nomura, siapa penggantinya?

 


Final Fantasy VII Remake Part 2 tidak lagi dikendalikan oleh Tetsuya Nomura. Peranan pentingnya diserahkan kepada pengarah bersama Naoki Hamaguchi.

Pendedahan Final Fantasy 7 Remake untuk Playstation 5 dan mudah alih, Nomura berkongsi maklumat dengan Famitsu bahawa dia akan turun sebagai pengarah dan menyerahkannya kepada Naoki Hamaguchi. Namun, Nomura tetap memberikan sumbangan dalam menjadikan permainan ini sebagai Creative Director.


"Kerana kami dapat memperkuat permainan dasar di bagian pertama Final Fantasy VII Remake dan melihat apa yang perlu diperbaiki di masa depan," kata Nomura.


"Naoki Hamaguchi akan diberi kepercayaan sebagai pengarah di bahagian berikutnya, sementara saya akan terus terlibat sebagai pengarah kreatif di semua Final Fantasy Remakes dan mobile. Penglibatan saya dalam pengembangan permainan ini tidak akan terlalu penting, jadi tolong beri sokongan," katanya bersambung.


Sebelum mengambil peranan sebagai pengarah bersama di Final Fantasy 7, Hamaguchi telah menggarap Lighting Returns, Final Fantasy 12, 13 dan 14. Tetapi masih harus dilihat apakah perubahan yang dibawa Nomura pada projek tersebut akan lebih praktikal untuk membuat ulang .


Mendengarkan pelbagai pengumuman, Tetsuya Nomura membincangkan mengenai Playstation 5 versi Final Fantasy VII Remake yang bertajuk Intergrade. Dia juga menambah bahawa pengembangan FF7 Remake berjalan lancar. Dia juga sebelumnya menyatakan bahawa dia ingin melancarkan permainan ini secepat mungkin.


Semasa siaran State of Play Sony, Final Fantasy 7 Remake akan menampilkan kandungan baru yang memfokuskan pada watak bernama Yuffie. Sekarang permainan dan jalan cerita Final Fantasy VII Remake telah disiapkan, Nomura telah menyerahkannya kepada Hamaguchi.


Untuk makluman, Final Fantasy VII adalah permainan yang dikembangkan oleh pembangun Square Enix sejak tahun 1997. Mereka juga telah mencipta permainan Avengers baru, yang dirilis pada Mei 2020.

Final Fantasy VII Remake Part 2 tidak dibuat oleh Nomura, siapa penggantinya? Final Fantasy VII Remake Part 2 tidak dibuat oleh Nomura, siapa penggantinya? Reviewed by thecekodok on 5:47:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.