Ini adalah komputer riba lipat Lenovo ThinkPad X1 Fold


 Setelah diperkenalkan pada bulan September yang lalu, Lenovo ThinkPad X1 Fold di dilengkapi dengan skrin lipat.

Sebelum menjawab soalan itu, pertama-tama kita membincangkan spesifikasi Lenovo ThinkPad X1 Fold.

Komputer riba ini dilengkapi dengan skrin OLED QXGA 13,3 inci Fleksibel. Setelah skrin ThinkPad X1 Fold dilipat, masing-masing mempunyai ukuran 9.6 inci. Lenovo memberikan beberapa senario penggunaan.


Senario pertama ThinkPad X1 Fold dibuat dengan bantuan kickstand di bahagian belakang, kemudian digabungkan dengan papan kekunci luaran yang disambungkan melalui Bluetooth.


Kedua, ThinkPad X1 Fold dilipat sebahagian seperti komputer riba pada amnya. Kemudian skrin bawah secara automatik akan berubah menjadi papan kekunci maya.


Anda juga dapat menggunakan papan kekunci Bluetooth luaran. Papan kekunci akan diisi secara automatik ketika diletakkan di layar (di bawah).


Skrin bawah membolehkan anda menulis nota semasa mengambil bahagian dalam webinar Photo: Lenovo dock

Masih dalam mod dilipat seperti komputer riba, skrin bawah digunakan untuk membuat catatan menggunakan Lenovo Mod Pen. Ini sangat berguna semasa kita menghadiri Webinar sambil mencatat.


Senario lain dilipat seperti buku. Supaya pengguna dapat menjalankan beberapa aplikasi dengan dua skrin.


Jadi pengguna dapat membuka dua aplikasi secara serentak. Satu di layar kanan, satu di sebelah kiri. Ini lebih memudahkan apabila anda ingin membandingkan dua maklumat yang berbeza.


Mengenai ketahanan peranti skrin lipat, Lenovo memanggil ThinkPad X1 Fold yang direka khas, baik dari sisi skrin dan engsel. Sehingga peranti ini mempunyai ketahanan yang sangat baik.


Dalam ujian yang telah dijalankan, engsel ThinkPad X1 Fold bertahan hingga 30 ribu kali. Ini bersamaan dengan penggunaan selama 4 -5 tahun.


Komputer riba ini telah lulus ujian Spesifikasi 810 H MILL


Lenovo menghidupkannya dengan pemproses Intel Core generasi ke-11 dan Teknologi Hybrid Intel.


Di dalamnya terdapat 8 GB RAM LPDDR4x dan SSD 1 TB. Baterinya sendiri diklaim mampu bertahan hingga 11 jam penggunaan dan dipacu oleh teknologi pengecasan pantas 65W.


Terdapat dua port USB Type C gen 2, sokongan WiFi disediakan untuk sambungan 6. Terdapat kamera 5 MP dan inframerah di atas skrin, digunakan untuk pengecaman wajah. Beratnya sendiri kurang dari 1 kg.


Pengguna untuk membawa komputer riba layar lipat bersama dengan papan kekunci Bluetooth luaran dan Lenovo Mod Pen.


Terdapat jaminan 3 tahun. Jika ada kerosakan pada alat ganti, ia akan diganti secara percuma. Di samping itu, kami menyediakan perkhidmatan sokongan premium, pengguna akan diberi saluran khusus ketika menghubungi layanan pelanggan dan diutamakan ketika mereka memerlukan alat ganti.

Ini adalah komputer riba lipat Lenovo ThinkPad X1 Fold Ini adalah komputer riba lipat Lenovo ThinkPad X1 Fold Reviewed by thecekodok on 4:33:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.