Instagram melarang orang dewasa menghantar DM kepada remaja sekiranya mereka tidak saling mengikuti


 Instagram memperkenalkan dasar baru yang membatasi interaksi antara remaja dan orang dewasa. Ini dilakukan untuk menjadikan platform perkongsian video dan foto ini lebih selamat untuk remaja.


Kini, Instagram melarang orang dewasa menghantar pesanan DM (pesanan langsung) kepada remaja, sekiranya remaja tersebut tidak mengikuti orang dewasa.


Instagram juga telah memperkenalkan "prompt keselamatan" yang akan muncul di akaun Instagram remaja ketika mereka DM akaun dewasa yang dianggap menunjukkan tingkah laku yang mencurigakan.


Memetik The Verge, Rabu (17/3/2021), arahan keselamatan ini akan memberi pilihan kepada remaja untuk melaporkan atau menyekat akaun orang dewasa yang menghantar mesej DM kepada mereka.


Petunjuk ini juga akan mengingatkan para remaja agar tidak merasa tertekan untuk menjawab mesej daripada orang yang tidak dikenali.


"Remaja juga diingatkan untuk berhati-hati ketika berkongsi foto, video atau maklumat dengan orang yang tidak dikenali," kata Instagram.


Di samping itu, pemberitahuan akan muncul apabila sistem penyederhanaan Instagram mendapati tingkah laku mencurigakan dari pengguna dewasa.


Instagram tidak menyebutkan perincian mengenai bagaimana sistem ini beroperasi.


Salah satu peraturan utama adalah, "tingkah laku yang mencurigakan melibatkan pengiriman sejumlah besar permintaan teman atau mesej kepada orang di bawah usia 18 tahun."


Menurut Instagram, ciri ini akan tersedia di beberapa negara bulan ini. Malangnya, juga tidak dinyatakan negara mana yang akan menerimanya terlebih dahulu.


Tambahan lagi, ciri keselamatan ini akan tersedia di seluruh dunia dalam masa terdekat.



Instagram juga mengatakan bahawa ia mengembangkan kecerdasan buatan dan pembelajaran mesin untuk mengesan usia seseorang ketika mereka mendaftar untuk akaun.


Untuk makluman anda, seseorang boleh membuat akaun di Instagram sekiranya mereka berumur sekurang-kurangnya 13 tahun ke atas. Walau bagaimanapun, orang boleh berbohong dengan sistem berkenaan dengan usia mereka.


Untuk itu, syarikat itu mengatakan mahu melakukan lebih banyak perkara untuk menghentikan amalan ini. Malangnya, Instagram tidak memberikan penjelasan mengenai bagaimana sistem pembelajaran mesin dapat menyelesaikan masalah ini.


Pada masa yang sama, pengguna remaja yang baru saja mendaftar ke Instagram kini akan digalakkan untuk menetapkan profil mereka ke tetapan peribadi.


Sekiranya mereka memilih untuk membuat akaun tanpa kunci, Instagram akan mengirimkan pemberitahuan yang menyoroti kelebihan akaun peribadi dan mengingatkan mereka untuk memeriksa tetapannya.

Instagram melarang orang dewasa menghantar DM kepada remaja sekiranya mereka tidak saling mengikuti Instagram melarang orang dewasa menghantar DM kepada remaja sekiranya mereka tidak saling mengikuti Reviewed by thecekodok on 4:07:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.