iPhone 13 dikhabarkan mempunyai memori dalaman sebanyak 1 TB


Bagi peminat Apple yang berharap iPhone mempunyai memori dalaman yang lebih luas, doa anda sepertinya akan dijawab. IPhone 13, yang dilancarkan tahun ini, dikhabarkan mempunyai kapasiti penyimpanan sehingga 1 TB.

Khabar angin ini pertama kali dilaporkan oleh 9to5Mac, memetik penganalisis dari firma pelaburan Wedbush, merujuk kepada pemeriksaan dalam rantaian bekalan.


Pada masa ini kapasiti storan terbesar yang ditawarkan oleh iPhone ialah 512GB. Jadi iPhone 13 dengan memori dalaman 1TB akan menjadi yang pertama untuk Apple, seperti yang dipetik dari Gizmodo, Isnin (1/3/2021).



Ini bukan kali pertama khabar angin mengenai 1TB memori dalaman tersebar. Pada bulan Oktober tahun lalu, tipter Jon Prosser juga menunjukkan adanya ciri ini.


Prosser mengulangi ramalannya mengenai 1TB memori dalaman untuk varian teratas iPhone 13 dengan video yang dimuat naiknya di saluran YouTube Front Page Tech pada bulan Januari.


"Kami berada di tahap awal iPhone 13 pada masa ini dan kami hanya memiliki prototaip untuk dilihat, yang bermaksud tidak banyak yang benar-benar muktamad," kata Prosser dalam video itu.


"Tetapi saya akan memberitahu anda bahawa kebanyakan prototaip itu, saya diberitahu, mempunyai satu terabyte penyimpanan. Itulah prototaip untuk model pro," sambungnya.


Apple sememangnya ketinggalan dari pesaingnya dalam menawarkan memori dalaman yang lebih luas. Sebagai contoh, Samsung telah menawarkan memori dalaman 1TB untuk Galaxy S10 yang dilancarkan dua tahun lalu.


Sementara itu, produk iOS yang sudah mempunyai kapasiti penyimpanan 1TB hanyalah varian tertinggi iPad Pro.


Sementara itu, khabar angin iPhone 13 yang lain menunjukkan bahawa Apple masih akan melancarkan empat model tahun ini, yang mungkin dipanggil iPhone 13 mini, iPhone 13, iPhone 13 Pro dan iPhone 13 Pro Max.


Khabar angin lain mengatakan bahawa ciri Touch ID akan kembali lagi, dan iPhone 13 akan menggunakan paparan dengan kadar penyegaran 120Hz. Tetapi semua ini hanyalah khabar angin, jadi mari kita tunggu sehingga iPhone 13 dilancarkan secara rasmi pada musim gugur berikutnya.

Previous Post Next Post

Contact Form