Kisah seorang suami berbohong kepada isterinya untuk membeli PS5, mengakui router 5G

 


Terdapat pelbagai cara untuk dapat menikmati permainan PlayStation 5 (PS5). Seperti, suami ini menipu isterinya dengan mengatakan bahawa PS5 adalah penghala WiFi 5G.

Seperti dilansir Gizmochina, Kamis (4/3/2021), sang suami, yang enggan disebut namanya, sedang mencari jalan untuk membawa konsol impiannya ke dalam rumah. Kemudian, muncul idea bahawa PS5 adalah penghala WiFi 5G.


Kaedah ini digunakan oleh suami untuk menipu isterinya, yang nampaknya tidak mendapat restu memiliki konsol permainan terbaru ini dari Sony.


Sebenarnya, lelaki ini begitu berminat untuk menyuruh juruteknik memakai seragam dari penyedia perkhidmatan rangkaian tempatan semasa memasang PS5 di rumahnya.


Tidak berhenti di situ, pelekat hubungan perkhidmatan selepas jualan dilekatkan di sisi yang mempunyai logo PS5. Ini bukan untuk menimbulkan kecurigaan dari isteri.


Kejadian itu berlaku di Vietnam dan menjadi viral di laman sosial Facebook. Masih belum diketahui nasib suami, sama ada ia ditemui atau apakah dia masih bertahan dalam pembohongannya kerana di rumah tidak ada sambungan internet yang berkelajuan 5G.


Si suami memperdayakan isterinya dengan menyebut PS5 sebagai penghala WiFi 5G.


Kisah seorang suami memperdayakan isterinya demi PS5 juga pernah berlaku di Taiwan. Seorang lelaki bernama Jin Wu, mengatakan bahawa dia baru saja membeli PS5 dari seseorang yang menjualnya kerana isterinya menangkapnya berpura-pura membeli alat pembersih atau pembersih udara, walaupun itu adalah PS5.


Tidak seperti PlayStation generasi sebelumnya, sejak dipasarkan di pelbagai dunia, PS5 menjadi langka. Masalahnya ialah mendapatkan PS5, kemudian tiba-tiba berpeluang untuk memiliki item tersebut, tipu muslihat seolah-olah menjadi jalan penyelesaian.


Sony mendedahkan bahawa penyebab PS5 sukar dicari di pasaran, iaitu perolehan cip PS5 dan masalahnya belum dapat diselesaikan setakat ini. Kesannya, dalam masa terdekat, kelangkaan PS5 akan tetap berlaku dan pengguna mesti tetap sabar.


Dalam laporan kewangan terbarunya, syarikat Jepun mendedahkan bahawa PS5 telah terjual 4.5 juta unit sejak penjualannya, setara dengan penjualan PS4 dalam tempoh yang sama. Namun, tentu jumlahnya lebih banyak sekiranya stok PS5 banyak.


Sebaliknya, Sony juga mengesahkan bahawa mereka benar-benar menjual PS5 lebih murah daripada kos pembuatan, malah menjual dengan kerugian. Mereka sepertinya bergantung pada penjualan perangkat lunak yang pada saat pandemi ini, telah terjadi peningkatan yang sangat besar.


Di Indonesia, PS5 sudah hadir di negara ini dalam dua model, yakni PS5 Edisi Digital yang dijual dengan harga Rp 7,3 juta dan versi PS5 Blue Ray senilai Rp 8,7 juta. Tetapi dilaporkan, stok sukar ditemui pada masa ini.

Previous Post Next Post

Contact Form