WhatsApp Melancarkan Ciri Panggilan Suara dan Video Desktop


 WhatsApp secara rasmi mengeluarkan ciri panggilan desktop dan audio setelah mengujinya sejak Disember lalu. Aplikasi pemesejan segera milik Facebook ini memastikan bahawa ciri ini terus mengutamakan privasi dan keselamatan pengguna.

Dalam pernyataan rasmi yang diterima WhatsApp melihat bahawa sejak tahun lalu telah terjadi peningkatan yang signifikan dalam jumlah pengguna yang membuat panggilan di platformnya, terutama panggilan jangka panjang. Sebagai contoh, pada Malam Tahun Baru 2021, terdapat pemecahan rekod untuk panggilan terbanyak yang dibuat dalam satu hari, iaitu 1.4 bilion panggilan suara dan video.


"Sekarang ini, masih banyak dari kita yang berpisah dengan orang terdekat kita dan masih berusaha menyesuaikan diri dengan cara kerja baru. Oleh itu, kita mahu perbualan di WhatsApp dapat merasakan sebanyak mungkin tatap muka, tanpa mengira lokasi atau peranti. digunakan, "kata WhatsApp.


Dari situ, kini panggilan suara dan video dapat dilakukan melalui WhatsApp Desktop. Dengan membuat panggilan pada skrin yang lebih besar, pengguna akan lebih mudah berkolaborasi dengan rakan sekerja, melihat keluarga dengan lebih jelas, dan melakukan perkara lain semasa berbual.


Untuk kemudahan pengguna, panggilan Desktop WhatsApp telah dirancang untuk berfungsi dengan lancar dalam orientasi potret dan landskap. Panggilan desktop dipaparkan sebagai tetingkap berasingan yang boleh diubah saiznya yang selalu muncul di barisan hadapan. Oleh itu, pengguna tidak perlu mencari panggilan video di antara timbunan tetingkap terbuka yang lain.


Panggilan suara dan video di WhatsApp disulitkan dari hujung ke hujung. Oleh itu, WhatsApp menjamin bahawa mereka tidak dapat mendengar atau melihat panggilan, sama ada melalui telefon bimbit atau komputer.


Buat masa ini, ciri Desktop WhatsApp baru ini hanya tersedia untuk panggilan individu terlebih dahulu untuk memastikan pengalaman yang boleh dipercayai dan berkualiti tinggi bagi pengguna. Pada masa akan datang, WhatsaApp merancang untuk memperluas ciri ini untuk merangkumi panggilan suara dan video kumpulan.


"Kami harap anda dapat menikmati panggilan desktop peribadi dan selamat dengan rakan dan keluarga," kata WhatsApp.

WhatsApp Melancarkan Ciri Panggilan Suara dan Video Desktop WhatsApp Melancarkan Ciri Panggilan Suara dan Video Desktop Reviewed by thecekodok on 4:23:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.