Lihatlah Xiaomi Mi 11 yang baru dilancarkan


 Xiaomi Mi 11 dilancarkan secara rasmi di pasaran . Telefon pintar pertama dengan chipset Snapdragon 888 .

Kami berpeluang untuk melihat lebih dekat penampilan Mi 11 dengan warna kelabu tengah malam. Telefon pintar ini dilengkapi dengan skrin 6,81 inci dengan resolusi WQHD Plus.


Dengan reka bentuk lubang pukulan di bahagian kiri atas skrin, Mi 11 hadir dengan skrin yang sedikit melengkung di kedua sisi. Beralih ke reka bentuk kamera, telefon pintar mempunyai lensa utama 108MP yang kelihatan lebih jelas di bahagian belakang.


Dilengkapi dengan dua pembesar suara, kemampuan audio Mi 11 disokong oleh tetapan Harman / Kardon khas yang dapat dilihat dari bahagian atas badan.


Xiaomi membenamkan pengimbas cap jari pada skrin sebagai pilihan biometrik untuk membuka peranti ini. Sekarang untuk mengetahui bagaimana rupa telefon pintar ini, lihatlah beberapa tangkapan kami.


Dari segi spesifikasi, Mi 11 menampilkan layar WQHD Plus berukuran 6.81 inci, resolusi 3.200x1.440 piksel, kadar penyegaran 120Hz, HDR10 Plus, dan palet warna 10-bit.


Skrin telefon pintar ini telah dianugerahkan 'Best Smartphone Display Award' dari DisplayMate dengan peringkat A Plus.


Untuk ketahanan skrin, Xiaomi menggunakan Corning Gorilla Glass Victus. Mi 11 sudah menjalankan MIUI 12 berdasarkan Android 11.


Pengalaman visual Mi 11 juga disokong oleh dua pembesar suara yang telah disesuaikan khas oleh pakar Harman / Kardon.


Untuk keperluan harian, Mi 11 dilengkapi dengan bateri berkapasiti 4,600mAh, dan menyokong pengecasan pantas 55 watt.


Mengenai prestasi, Mi 11 sudah disokong oleh chipset Snapdragon 888, dengan 8GB RAM dan 256GB memori dalaman.


Mi 11 disokong oleh kamera utama 108MP (f1.9), 13MP ultra lebar (f2.4), dan kamera telemacro 5M (f2.4).


Pada Mi 11, Xiaomi juga memungkinkan pengguna dapat menggunakan fitur Night Mode untuk beberapa lensa, seperti lensa utama, lensa ultra lebar, dan kamera depan.


Sementara itu, Xiaomi telah menyematkan kamera depan dengan resolusi 20MP untuk selfie yang terletak di lubang pukulan di bahagian kiri atas skrin telefon pintar.


Mi 11 juga dilengkapi dengan sejumlah fitur untuk menyokong keperluan videografinya, seperti kehadiran pelbagai kesan video ke penapis video sinematik.


Xiaomi juga membenamkan kemampuan video ultra malam untuk meningkatkan hasil rakaman, walaupun dalam keadaan cahaya rendah.


Mi 11 juga dilengkapi dengan teknologi pengasingan suara untuk membantu mengasingkan kebisingan di sekitarnya sehingga hasil audio lebih jelas ketika merakam video.


Mi 11 hadir dalam dua pilihan warna, iaitu kelabu tengah malam dan biru cakrawala.

Previous Post Next Post

Contact Form