Mengapa Lady Demitrescu Popular di Resident Evil Village, Kerana Seksi?

 


Resident Evil Village akan dikeluarkan oleh Capcom pada 7 Mei 2021. Namun, sejak pengumuman permainan seram survival ini, ia telah menimbulkan kekecohan di kalangan peminat di internet.

Sudah tentu ini berlaku, memandangkan Resident Evil adalah francais permainan seram yang sudah mempunyai peminat sejak awal. Oleh itu, jangan terkejut jika RE menjadi tumpuan ketika permainan ini membuat gerakan baru.


Namun, ada satu fakta menarik mengenai populariti Resident Evil Village. Bukan dari jalan cerita yang mengembalikan pengembaraan Ethan Winters, atau latar tempat baru yang cukup seram. Faktor lain yang menjadikannya begitu popular hari ini adalah kehadiran vampir wanita, Lady Dimitrescu.


Dengan gelaran 'Tall Vampire Lady', dia membuat adegan untuk netizen. Terbukti, jumlah meme yang beredar, atau ada juga yang membuat cosplay berkaitan dengannya. Tetapi, mengapa Lady Dimitrescu begitu popular?


Lady Dimitrescu mempunyai nama sebenarnya Alcina Dimitrescu, seorang manusia mutan yang tinggal di negara Eropah Timur di mana Castle Dimitrescu adalah lokasi utama untuk Resident Evil Village. Semasa Capcom mengumumkan watak ini, peminat menunjukkan penghargaan yang tinggi dan kebanyakan mereka menyukainya.


Capcom mendedahkan ketinggian Lady Dimitrescu sekitar 2,9 meter, atau 9 kaki dan 6 inci. Kehadirannya di Resident Evil memberikan sentuhan baru mengenai musuh yang telah hadir seperti Nemesis dan Mr. X.


Sebab mengapa ramai orang menyukai vampir wanita ini, mungkin kerana sosoknya masih menakutkan dan menakutkan walaupun penampilannya yang elegan, cantik dan seksi. Ia berbeza jika dibandingkan dengan Tyrant yang memang mempunyai penampilan menyeramkan.


Mungkin salah satu inspirasi Capcom untuk membuat Lady Dimitrescu, iaitu dari semangat Jepun setinggi 8 kaki, Hachishakusama, terkenal dengan penculikan dan mangsa kanak-kanak.


Apa pendapat anda mengenai penampilan Lady Dimitrescu, adakah anda takut atau jatuh cinta?

Previous Post Next Post

Contact Form