Telefon BlackBerry Muncul Lagi, Sedia Membeli?


 Telefon BlackBerry disahkan akan dilancarkan semula pada tahun 2021. Berikut adalah fakta dan kebocoran menarik :

Versi baru telefon pintar BlackBerry sedang dalam kerja sama dengan syarikat yang berpangkalan di Texas OnwardMobility dengan BlackBerry dan FIH Mobile. Telefon bimbit legenda yang dulunya sangat berjaya dijanjikan tidak hanya membawa nostalgia masa lalu.


"Adalah perlu untuk menggabungkan yang terbaik dari masa lalu dan nostalgia yang ada, dengan inovasi hari ini dan melakukan itu sangat penting bagi kita," kata Ketua Pegawai Eksekutif OnwardMobility, Peter Franklin.


Telefon legenda ini yakin dapat kembali pada tahun 2021 dengan membawa kembali nostalgia untuk telefon bimbit fizikal qwerty. Ciri ini adalah salah satu yang menjadikan BlackBerry popular di kalangan ramai orang pada masa lalu.


Mobiliti Peter Franklin berpendapat bahawa papan kekunci fizikal akan memberi peningkatan besar kepada produktiviti, dan tujuan jangka panjangnya, akhirnya, adalah untuk mula membuat telefon bimbit BlackBerry di AS.


Perkara yang paling diketengahkan juga adalah keselamatannya, sama seperti pada masa lalu, BlackBerry dikenali sebagai keselamatan. Menurut Franklin, telefon bimbit yang selamat sangat diperlukan oleh banyak orang, terutamanya dalam wabak ini di mana banyak orang menggunakan telefon bimbit mereka untuk bekerja dari rumah.


Walaupun sasaran utamanya adalah untuk ahli perniagaan dan kalangan pemerintah, Franklin mengatakan BlackBerry baru juga sesuai untuk pengguna umum. "Satu-satunya cara untuk berjaya dalam kerajaan dan syarikat adalah jika pengguna juga ingin menggunakannya," katanya.


Mengenai sistem operasi, sudah pasti bahawa telefon bimbit akan menggunakan sistem operasi Android. Di samping itu, ia juga dilengkapi dengan sambungan 5G, yang diprediksi akan semakin menjadi tren ketika pelaksanaan rangkaian berkembang.


"Mereka bersama-sama mengembangkan model telefon bimbit baru yang akan dijual di bawah jenama BlackBerry, yang menampilkan papan kekunci qwerty khas BlackBerry serta sambungan 5G," tulis laporan Nikkei Asia.


Onward Mobility merancang untuk melancarkan perdana BlackBerry 5G di Amerika Utara dan Eropah terlebih dahulu, kemudian mengikutinya ke pasaran Asia. Walau bagaimanapun, tarikh yang tepat belum diumumkan.


"Kami sedang berbincang dengan pelanggan dan pengendali di seluruh dunia, memetakan jalan untuk pengedaran telefon bimbit utama BlackBerry yang juga akan menampilkan perkakasan kamera teratas," katanya.


Banyak telefon BlackBerry dianggap telah menjadi masa lalu, masa kini adalah era iPhone dan jenama telefon Android yang lain. BlackBerry memang akan menggunakan Android, tetapi masih banyak yang mengaitkannya sebagai BlackBerry seperti pada masa lalu.


"Telefon bimbit ini menarik, tetapi berapa banyak orang pada masa ini yang akan kembali ke BlackBerry? Saya tidak fikir seberapa banyak yang anda fikirkan. IPhone dan Google dan semua telefon bimbit hari ini kompetitif," kata Cole Kachur, seorang pemerhati dari Scotia Kekayaan.


Namun, tidak pasti bahawa ramalan BlackBerry baru tidak akan laris. Sehingga kini, masih ada orang yang menggemari telefon ini dan tentunya, berita bahawa BlackBerry akan kembali berada di pasaran adalah berita baik bagi mereka.


"Saya mahu lebih banyak maklumat dikeluarkan mengenai BlackBerry yang baru. Saya benar-benar ingin tahu, saya menggunakannya selama 10 tahun. Saya rasa mereka sudah selesai. (Berita) Ini adalah maklumat terbaik pada tahun 2020 untuk saya," tulis seorang peminat BlackBerry di forum Reddit.

Telefon BlackBerry Muncul Lagi, Sedia Membeli? Telefon BlackBerry Muncul Lagi, Sedia Membeli? Reviewed by thecekodok on 1:36:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.