Peta Baru Among Us Akan Dilancarkan Pada 31 Mac

 


Setelah sekian lama menunggu, Among Us akhirnya mengumumkan tarikh peluncuran peta terbarunya. Peta ini, yang diberi nama Airship, akan tersedia pada 31 Mac sebagai sebahagian daripada kemas kini terbesar untuk Among Us.

Pembangun Antara Us, Innersloth, mengatakan Airship adalah peta terbesar dalam permainan pemotongan sosial ini, dengan pelbagai tugas baru dan pilihan untuk memilih bilik ketika memulakan permainan.


Kemas kini baru juga akan menambah ciri sistem akaun untuk membantu pemain sederhana. Ciri ini sudah lama dikembangkan, tetapi Innersloth ingin memastikannya dilaksanakan dengan betul.



"Sistem penyederhanaan yang tepat adalah salah satu yang paling sukar dan memakan waktu," tulis Innersloth dalam catatan blog, seperti yang dikutip oleh The Verge, Jumat (19/3/2021)


"Tidak semudah memiliki butang 'laporan' dan mempunyai algoritma untuk menyekat seseorang setelah beberapa laporan," lanjutnya.




Ketika dilancarkan pada tahun 2018, Among Us hanya mempunyai satu peta, yang kemudian ditambahkan pada dua peta yang lain. Airship akan menjadi peta keempat dalam permainan ini, yang temanya diilhamkan oleh permainan Henry Stickmin.


Di dalam blog, Innersloth juga menjelaskan mengapa kemas kini baru ini mengambil masa yang lama untuk dilancarkan. Mereka mengatakan ia adalah gabungan populariti permainan yang melonjak secara tiba-tiba dan anggota pasukan Innersloth yang sangat kecil.


"Juga, membuat peta dan kemas kini tidak semudah membuat satu aspek permainan dan meletakkannya di PC. Oleh kerana permainan kami adalah lintas platform, ini bermaksud SEMUA PERKARA harus mengerjakan sebanyak mungkin peranti," jelas Pasukan Innersloth.


Among Us kini tersedia di Android, iOS, PC dan Nintendo Switch. Permainan ini akan tersedia di Xbox mulai tahun ini.

Peta Baru Among Us Akan Dilancarkan Pada 31 Mac Peta Baru Among Us Akan Dilancarkan Pada 31 Mac Reviewed by thecekodok on 5:59:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.