Elon Musk enggan menjual tweetnya walaupun ditawarkan USD1 Juta


 Baru-baru ini, Elon Musk menjual lagunya mengenai token bukan fungible (NFT) sebagai NFT. Tetapi tidak lama kemudian dia mengatakan bahawa dia tidak akan menjual lagu itu walaupun dia telah menawar lebih dari USD 1 juta.

Dalam tweet pertamanya, yang disiarkan di Twitter Isnin lalu, Musk mengatakan bahawa dia akan menjual lagunya mengenai NFT sebagai NFT. Ketua Pegawai Eksekutif Tesla juga memuat naik lagu yang mempunyai lirik 'NFT untuk kesombongan anda. Komputer tidak pernah tidur. Ia disahkan. Ia dijamin '.


Tweet itu juga mengandungi video animasi pendek yang menunjukkan trofi dengan perkataan 'Vanity Trophy' dan perkataan 'NFT' di bahagian atas.



Di bahagian bawah piala juga terdapat istilah 'HODL' yang sering digunakan oleh komuniti cryptocurrency dan pelaburan untuk mendorong pengikut untuk tidak menjual aset mereka.


Tweet, termasuk kapsyen, video dan lagu, kemudian dijual sebagai NFT on Valuables, platform perdagangan NFT. Pada masa ini, tawaran tertinggi untuk tweet adalah USD 1,121,000 dari pengguna Twitter @SinaEstavi.


Tetapi sehari selepas menyiarkan lagu itu di Twitter, Musk berubah pikiran. "Sebenarnya, tidak tepat untuk menjual ini. Akan lulus," kata Musk dalam tweetnya, seperti dikutip oleh CNBC, Jumat (19/3/2021).


Sebenarnya, tidak merasa betul menjual ini. Akan lulus.


- Elon Musk (@elonmusk) 16 Mac 2021


Tidak diketahui sebab apa Musk membatalkan penjualan lagu tersebut. Tetapi dia terkenal sebagai peminat aset digital, termasuk bitcoin, Dogecoin dan NFT.


NFT adalah aset digital yang unik, biasanya dalam bentuk karya seni atau klip video, yang dapat dibeli dan dirakam oleh seseorang di blockchain. Pembeli NFT kemudiannya akan menerima resit digital yang membuktikan pemilikan mereka dan memastikan keaslian aset yang dibeli.


Menariknya, isteri Musk yang juga pemuzik, Grimes, baru-baru ini menjual koleksi seni digitalnya yang berjudul 'WarNymph' sebagai NFT dengan harga USD 5.8 juta. Ketua Pegawai Eksekutif Twitter Jack Dorsey juga melelongkan tweet pertamanya sebagai NFT dengan harga USD 2.5 juta.

Elon Musk enggan menjual tweetnya walaupun ditawarkan USD1 Juta Elon Musk enggan menjual tweetnya walaupun ditawarkan USD1 Juta Reviewed by thecekodok on 3:07:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.