Seronok! Sony Shares 10 Permainan Percuma untuk PS4 dan PS5

 


Sony akan berkongsi 10 permainan percuma untuk pemilik PlayStation. Ini adalah sebahagian daripada inisiatif 'Play at Home' yang dimulakan oleh Sony untuk mengajak orang untuk bermain permainan di rumah masing-masing di tengah wabak.

10 permainan ini akan diedarkan dalam beberapa minggu ke depan dan boleh dimuat turun oleh pengguna PS4 dan PS5 secara percuma tanpa perlu melanggan perkhidmatan PlayStation Plus.


Senarai permainan yang dikongsi agak berbeza, dari Horizon Zero Dawn hingga permainan indie seperti Enter the Gungeon dan The Witness. Pengguna PlayStation boleh menuntut Horizon Zero Dawn lengkap dengan pengembangan Frozen Wilds secara percuma dari 19 April hingga 14 Mei.



Keputusan Sony untuk membebaskan Horizon Zero Dawn tepat pada masanya. Sebabnya, pemain yang belum mencubanya dapat memainkannya sementara menunggu sekuel Horizon Forbidden West yang dijadualkan dilancarkan tahun ini.


Tetapi sebelum promosi Horizon Zero Dawn dimulakan, pemilik PS4 dan PS5 dapat menuntut sebaris permainan menarik lain termasuk ABZÛ, Enter the Gungeon, Rez Infinite, Subnautica, dan The Witness.


Terdapat juga permainan khusus untuk alat dengar PlayStation VR, iaitu Astro Bot Rescue Mission, Moss, Thumper dan Paper Beast. Permainan ini boleh dituntut secara percuma dari 25 Mac hingga 22 April, seperti yang dikutip dari The Verge, Jumat (19/3/2021).


Sony merancang untuk berkongsi lebih banyak permainan PS4 dan PS5 sebagai sebahagian daripada program Play at Home yang berakhir pada bulan Jun. Pada masa ini, Sony menawarkan permainan Ratchet dan Clank secara percuma sehingga 31 Mac.

Previous Post Next Post

Contact Form