Xiaomi mendedahkan 4 perkara yang menjadikan Poco M3 menguasai pasaran telefon bimbit


Xiaomi, melalui Poco , mengungkapkan smartphone tingkat baru Poco M3 sebagai telefon pintar dengan prestasi yang menang, harga yang kompetitif, dan reka bentuk yang hebat. Poco M3 bahkan diberi julukan The New Entry-Level Killer.


Telefon pintar ini juga didakwa sukar ditolak oleh pengguna yang mencari peranti terbaik di kelasnya.


Kini, Xiaomi mendedahkan empat cara yang menjadikan Poco M3 berjaya menghadapi pesaingnya. Ada apa-apa?


1. Gunakan Pemproses Kelas Di Atas


Poco M3 menggunakan chipset Qualcomm Snapdragon 662. Chipset ini biasanya terdapat di telefon pintar pertengahan tetapi Poco telah memasukkannya ke dalam Poco M3.


Chipset ini mempunyai kemampuan kecekapan kuasa dan memberikan prestasi liar.


Dengan chipset ini, Poco M3 mampu memiliki kelajuan hingga 2.0 GHz, penggunaan GPU Adreno 610, dan teknologi AI Engine Generasi ke-3 yang membantu menghasilkan foto terbaik.


Selain daripada chipset, Poco M3 juga mempunyai pilihan RAM yang besar, iaitu 4GB atau 8GB dengan teknologi LPDDR4X.


Poco M3 juga unggul dalam storan dalaman yang dilengkapi dengan teknologi UFS 2.2. Dengan ini, peranti dapat menulis dan membaca data jauh lebih baik daripada teknologi eMMC yang banyak digunakan oleh telefon pintar di kelasnya.


Poco M3 mempunyai skrin beresolusi 6,53 inci FHD + sementara telefon pintar tahap kemasukan lain masih mempunyai resolusi HD +.


Di samping itu, peranti ini juga disokong oleh pembesar suara stereo dwi yang menjadikannya sesuai sebagai alat hiburan untuk pengguna.


Skrin Poco M3 juga mempunyai bezel nipis sehingga selesa untuk menonton kandungan. Pada skrin ini, pelindung Corning Gorilla Glass 3 juga terpasang.


Poco M3 juga disokong dengan pensijilan Widevine L1 untuk menjadikan pengalaman menonton kandungan Netflix jauh lebih selesa kerana dapat menampilkan resolusi tinggi.


Skrin telefon pintar ini juga mempunyai sijil TUV Rheinland untuk menjamin pengguna dilindungi dari sinar biru yang berbahaya bagi mata.


Poco M3 dikuasakan oleh bateri 6,000mAh yang dikatakan mampu bertahan hingga 2.5 hari pada penggunaan yang adil. Dengan bateri ini, pengguna dapat menikmati streaming muzik, video, dan bahkan membuat video mereka sendiri.


Poco M3 juga disokong oleh pengecasan pantas 18W melalui USB Type C, untuk memendekkan masa pengecasan.


Hebatnya, Poco M3 mengemas pengecas 22.5W sehingga pengguna tidak perlu risau untuk mengecasnya.


Sebab lain ialah Poco M3 disokong oleh kamera utama 48MP yang mampu menghasilkan warna yang menonjol, kontras tinggi, tetapi juga dapat merakam dengan baik dalam keadaan gelap pada waktu malam.


Lensa lain yang menyertai peranti ini adalah lensa makro 2MP, dan sensor kedalaman 2MP.


Selain itu, kamera Poco M3 juga menyokong pembuatan video selang waktu. Terdapat juga fitur Movie Frame yang membantu pengguna mengambil video sinematik.


Ditawarkan  versi 4GB + 64GB dan versi 6GB + 128GB RAM.

Xiaomi mendedahkan 4 perkara yang menjadikan Poco M3 menguasai pasaran telefon bimbit Xiaomi mendedahkan 4 perkara yang menjadikan Poco M3 menguasai pasaran telefon bimbit Reviewed by thecekodok on 6:12:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.