Samsung Mengumumkan Telefon Pintar 4-Kamera Galaxy A32 dengan Skrin 90Hz

 


Samsung mengumumkan Galaxy A32, yang dilengkapi dengan sokongan untuk empat kamera utama dan salah satunya adalah resolusi 64MP.


Kelebihan lain dari Galaxy A32 adalah sokongan untuk skrin Super AMOLED dengan kadar penyegaran 90Hz. Peranti ini juga disokong oleh bateri 5.000 mAH.


Pengguna sosial yang selalu bergerak kini bergantung pada telefon pintar untuk menjalankan pelbagai aktiviti, bila-bila masa dan di mana sahaja.


Prestasi Galaxy A32 sangat sesuai untuk menyokong pelbagai aktiviti. Mulai dari permainan, pembuatan konten, hingga pengalaman streaming.


Galaxy A32 mensasarkan pengguna yang mempunyai minat yang tidak terhad. Mereka yang gemar membuat kandungan dan melakukan pelbagai aktiviti menghiburkan dari telefon pintar mereka.


Galaxy A32 disokong oleh empat kamera, salah satunya 64MP. Di samping itu, terdapat juga kamera ultra lebar lebar 8MP 8MP, sensor kedalaman 5MP untuk menghasilkan foto latar belakang bokeh, dan lensa makro 5MP untuk mengambil objek jarak dekat.


Untuk selfie dan membuat kandungan video vlog, Galaxy A32 dilengkapi dengan kamera depan 20MP.


Bercakap mengenai skrin, Galaxy A32 sudah disokong oleh skrin Super AMOLED dengan resolusi Full HD +. Layar peranti ini selebar 6,4 inci dan mempunyai kadar penyegaran 90Hz dan tahap kecerahan hingga 800 nits sehingga tetap jelas walaupun di luar rumah.


Selain selesa menonton streaming, Samsung menjanjikan pengalaman permainan yang lancar berkat kadar penyegaran 90Hz. Skrol skrin juga lebih lancar berkat kadar penyegaran ini.


Galaxy A32 disokong oleh bateri berkapasiti 5.000 mAh untuk penggunaan sepanjang hari, dari bermain media sosial, menonton streaming, bermain permainan, hingga membuat kandungan.


Samsung membenamkan RAM yang besar untuk peranti ini. Terdapat dua pilihan RAM yang ditawarkan pada Galaxy A32, iaitu RAM 6GB dengan memori 128GB dan RAM 8GB dengan storan dalaman 128 GB yang boleh ditingkatkan hingga 1TB.


Ciri lain yang melengkapkan Galaxy A32 adalah cap jari di skrin dan sokongan NFC.


Samsung menghadirkan sejumlah pilihan warna seperti Awesome Violet, Awesome Black, Awesome Blue, dan Awesome White.



Previous Post Next Post

Contact Form