5 sebab mengapa OPPO Reno5 Marvel Edition adalah mustahak bagi peminat Marvel sejati


 Perbincangan mengenai Marvel Cinematic Universe (MCU) selalu menarik. Sejak diperkenalkan menerusi filem Iron Man pertama pada tahun 2008, MCU telah berkembang menjadi francais pawagam besar yang akhirnya menarik ratusan juta peminat di seluruh dunia. Marvel sebagai syarikat buku komik superhero telah berjaya memperkenalkan banyak watak ke dalam dunia pawagam yang luas.

Kejayaan Marvel Studios tidak dapat dipisahkan dari perancangan yang teliti dan tidak terburu-buru. Sebelum menyatukan pelbagai watak dalam satu filem, mereka membuat filem solo mereka terlebih dahulu untuk membina watak dan cerita dengan asas yang kuat. Hampir semua filem MCU mendapat ulasan positif, walaupun ada yang kurang.


Salah satu filem yang menampilkan sekumpulan superhero buat pertama kalinya ialah The Avengers (2012). Filem ini adalah filem bersejarah, kerana untuk pertama kalinya pelbagai watak superhero Marvel muncul dalam satu bingkai secara serentak. Kehadirannya ketika itu mampu mencuri perhatian peminat filem.



Baiklah, kali ini OPPO berkolaborasi dengan Marvel Avengers untuk menghadirkan teknologi yang dirancang untuk pencinta Marvel melalui OPPO Reno 5 Marvel Edition. Pertimbangkan sebab dan keunikan OPPO Reno5 Marvel Edition, yang mesti dimiliki oleh peminat Marvel sejati.


1. Reka Bentuk Khas Marvel Bold & Unik


OPPO mengemas Reno5 Marvel Edition untuk muncul dengan cara yang istimewa. Di bahagian belakang, OPPO merancang peranti ini dengan menggabungkan pelbagai watak dan elemen dari siri filem Marvel Cinematic Universe, terutama Avengers ke dalam setiap aspek peranti untuk membuat item yang sangat mudah dikumpulkan untuk pengguna, termasuk peminat Marvel.


Edisi Marvel OPPO Reno5 ini mempunyai gabungan warna hitam, kelabu, perak dan merah, memberikan kesan peranti berteknologi tinggi yang diilhamkan oleh teknologi superhero Marvel, terutama teknologi buatan Tony Stark, yang selalu tampil futuristik. Di tengah-tengah peranti, terdapat logo Avengers dan elemen perisai dari Captain America sebagai pemimpin patriotik Avengers.


Walaupun reka bentuk X di bahagian belakang didasarkan pada logo Black Widow, wira Avengers wanita yang mempunyai kemahiran mempertahankan diri peringkat tinggi. Sementara struktur sarang lebah diilhamkan oleh pakaian seragam yang dipakai oleh anggota Avengers.


2. Aksen kagum dengan perincian terkecil

Bukan hanya reka bentuk luar yang mempunyai reka bentuk khas, aksesori di dalam kotak juga dilengkapi dengan reka bentuk gaya Marvel yang sangat keren. Bukan nama edisi khas jika peranti ini normal. Peranti ini mempunyai aksen dan elemen Marvel hingga terperinci terkecil.


Case Handphone, selongsong aksesori peranti ini bukanlah kes dengan rekaan biasa, tetapi casing khas Marvel yang keren. OPPO Reno5 Marvel Edition dilengkapi dengan selongsong telefon bimbit yang terdiri daripada enam watak Avengers yang asli untuk melindungi peranti pengguna dari perlanggaran.


Kemudian pada fon telinga. Tidak seperti peranti telefon pintar lain yang tidak memasukkan fon telinga dalam pakej penjualan, peranti ini sebenarnya menyediakan reka bentuk khas fon telinga. OPPO Reno5 Marvel Edition dilengkapi dengan sepasang fon telinga khas yang dihiasi dengan logo Captain America dan Iron Man, yang merupakan dua watak paling digemari peminat di alam semesta MCU.


Sementara itu, dalam Pengecas & SIM Ejector, OPPO Reno5 Marvel Edition dilengkapi dengan pelepasan kad sim yang unik dan pengecas dengan logo Avengers.


3. Sistem operasi bertema watak Avengers


Di sisi sistem operasi, yang juga merupakan bagian integral dari penyesuaian OPPO dengan menjadikannya penuh dengan elemen Marvel. Pada tetingkap skrin kunci, terdapat logo yang mewakili seragam Avengers Quantum.


Seperti diketahui jika pakaian seragam itu digunakan oleh anggota Avengers untuk meluangkan masa dalam filem Avengers: Endgame (2019).


Bagi kertas dinding skrin kunci, OPPO menyediakan 6 watak yang dapat digunakan, dari Iron-Man, Hulk, Black Widow, Thor hingga Hawkeye. Enam watak itu adalah enam yang asli, alias enam anggota pertama Avengers di MCU semesta. Ini adalah salah satu penghormatan bagi watak-watak ini.


Perincian juga terdapat dalam penyesuaian ikon utama. Ikon telefon berdasarkan logo dan tali pinggang pengarah S.H.I.E.L.D Nick Furry. Yang kita tahu ialah Nick Fury dalam filem MCU sering berkomunikasi dalam jarak jauh menggunakan telefon bimbitnya.


Ikon kamera berdasarkan reaktor di Iron-Man yang disebut Arc Reactor. Dalam filem itu, Reactor Arc inilah yang menolong Tony Stark untuk terus hidup. Reaktor ini dibuat oleh Ho Yinsen dalam filem Iron Man pertama. Sementara itu, ikon pesanan mewakili reka bentuk perisai yang digunakan oleh Captain America dan ikon penyemak imbas mewakili kostum yang dipakai oleh Vision.


4. Kotak Edisi Khas Marvel


Bukan hanya pada peranti, sistem operasi, dan aksesori, elemen Marvel lain juga terdapat di dalam kotak.


Reka bentuk kotak peranti ini sangat hebat. OPPO Reno5 Marvel Edition dan semua aksesori yang luar biasa dibungkus dalam kotak khas dengan logo dan elemen Avengers ikonik dari enam watak asli Avengers.


Dari reka bentuk kotak sahaja yang sejuk, terutamanya peranti yang tentunya lebih istimewa. Kotak ini boleh dipaparkan oleh pengguna sebagai bukti kebanggaan sekiranya pengguna sememangnya peminat Marvel.


5. Edisi Terhad Eksklusif / Jemputan Pembelian Sahaja (Kod Unik)


Kerana ini adalah edisi khas dan terhad yang dibuat khas untuk peminat Marvel. Jadi penjualan peranti ini juga terhad sehingga memberikan nilai eksklusif yang sangat tinggi. Bagaimana pengguna boleh membeli peranti dengan unit terhad ini?


OPPO Reno5 Marvel Edition hanya dapat dimiliki setelah pengguna kerana bakal pembeli mendapat kod unik yang telah tersebar di beberapa platform.


Setelah OPPO berkongsi kod secara konsisten setiap hari, ia kemudian akan berkongsi kod jemputan melalui media, YouTubers teknologi dan komuniti Marvel. Untuk mengetahui lebih banyak maklumat mengenai prosedur untuk mendapatkan kod undangan, pengguna dapat pergi ke akun OPPO rasmi di media sosial atau melalui laman web OPPO .

Previous Post Next Post

Contact Form