Spesifikasi Realme 8 Terungkap, Akan Menggunakan Skrin AMOLED


 Realme baru-baru ini mendedahkan perincian mengenai kamera 108 MP yang akan digunakan oleh Realme 8 Pro. Walaupun mereka belum memberikan tarikh pelancaran untuk telefon bimbit terbaru mereka, Realme sebenarnya telah membocorkan spesifikasi versi Realme 8 yang bukan Pro itu sendiri.

Kebocoran ini datang dari Ketua Pegawai Eksekutif Realme India dan Eropah Madhav Sheth melalui foto yang dia kongsi di Twitter. Dalam foto yang diambil menggunakan kamera Realme 8 Pro 108 MP, anda dapat melihat bahagian belakang Realme 8 Pro, dan dua kotak penjualan untuk Realme 8.


Dari teks pada kotak penjualan, ditulis bahawa Realme 8 akan menggunakan paparan Super AMOLED 6,4 inci. Ini menandakan kali pertama rangkaian telefon bimbit jarak jauh ini menggunakan panel AMOLED.



Ke Infinity & seterusnya dengan Trendsetting Tech ... Adakah anda bersedia? pic.twitter.com/GKiR9YNoQg


- Madhav108MP (@ MadhavSheth1) 3 Mac 2021


Sebelum ini, Realme 7 menggunakan panel IPS LCD dengan kadar penyegaran 90Hz. Kerana tidak tertulis di kotak penjualan, kemungkinan layar Realme 8 hanya memiliki tingkat penyegaran 60Hz standard, seperti yang dikutip dari Gizmochina, Kamis (4/3/2021).


Realme 8 juga akan menggunakan chipset yang sama dengan pendahulunya, MediaTek Helio G95. Ciri lain yang juga diwarisi dari Realme 7 adalah bateri 5.000 mAh dan pengecasan pantas Dart Charge 30W.


Sekiranya varian Pro menjadi telefon Realme pertama yang membawa kamera 108 MP, versi biasa Realme 8 harus menggunakan kamera utama 64 MP. Secara keseluruhan, telefon ini mempunyai empat kamera belakang yang disusun dalam modul berbentuk kotak.


Terdapat juga logo Android di bahagian bawah kotak, tetapi tidak dinyatakan versi mana yang akan digunakan. Semoga Realme 8 dilancarkan dengan segera dengan Android 11.


Masih belum diketahui kapan siri Realme 8 akan dilancarkan. Tetapi jika Realme telah membuka perkara seperti ini, pelancarannya pasti tidak akan lama.

Spesifikasi Realme 8 Terungkap, Akan Menggunakan Skrin AMOLED Spesifikasi Realme 8 Terungkap, Akan Menggunakan Skrin AMOLED Reviewed by thecekodok on 4:14:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.