Star Wars: Komando Republik Sedia Hadir di PS4 dan Nintendo Switch


 Lucasfilm dan Aspyr mengumumkan melalui catatan blog di laman web rasmi starwars, bahawa permainan Star Wars: Republic Commando, yang telah dilancarkan sejak tahun 2005, akhirnya akan tiba di PlayStation 4 dan Nintendo Switch pada 6 April 2021.

Star Wars: Republic Commando juga boleh dimainkan di Playstation 5 tetapi melalui mod keserasian ke belakang. Harga yang ditawarkan kepada pemain untuk bermain permainan ini adalah sekitar USD 14,99.


Lucasfilm, sebagai syarikat yang menghasilkan filem Star Wars dan Aspyr sebagai pembangun yang bertanggungjawab untuk port Star Wars: Republic Commando, mengatakan bahawa permainan ini sebelumnya dilancarkan pada tahun 2005 pada Windows dan Xbox dan kini tersedia di Steam.


Permainan ini sebenarnya dikembangkan dan diterbitkan oleh Lucasfilm Games, yang kemudian dikenal sebagai LucasArts, yang memaparkan kisah latar belakang empat anggota Delta Squad yang diberi misi paling berbahaya bagi Republik. Watak utama yang dimainkan oleh pemain akan menjadi bos tentera Clone elit.


Anda sebagai pemimpin Delta Squad RC-1138, AKA Delta Three-Eight, AKA "Boss", dapat memberi perintah kepada anggota lain untuk melakukan tugas khas di luar formasi yang telah dibuat.


Pemusnahan atau pemecahan pintu, mencari pesanan dan membentuk formasi yang anda mahukan, anda boleh memesan ahli skuad. Mereka juga dapat menolong anda ketika anda bertempur, seperti yang dikutip dari PlayStation Blog.


Dalam pertempuran melawan musuh berbahaya, pemain tidak akan dilengkapi dengan lightsaber dan hanya bergantung pada taktik yang bijak dan kemahiran menembak.


Walaupun permainan ini berusia 16 tahun, Star Wars: Republic Commando mempunyai pengikut yang kuat di kalangan peminat Star Wars.

Previous Post Next Post

Contact Form