Terdapat tiga versi Oppo Reno5, yang mana satu untuk dipilih?

 


Dalam tempoh tiga bulan, Oppo melancarkan tiga varian Reno5, iaitu edisi standard Reno5, Reno5 5G dan Reno5 F. Ketiga-tiganya mempunyai spesifikasi yang berbeza, jadi mana yang harus anda pilih?

Ketiga-tiga model Reno5 sebenarnya bertujuan untuk segmen pengguna yang berbeza. Jadi calon pembeli tidak boleh keliru.


Reno5 5G dengan 5G dan pengecasan pantas, ia pasti akan sampai ke tahap orang yang memerlukan kepantasan, orang sibuk


Kemudian Reno5 masih menargetkan orang muda, hanya Reno5 F yang menargetkan yang lebih muda. Jadi mudah-mudahan ia tidak akan keliru lagi


Dari segi spesifikasi, Reno5 5G adalah varian tertinggi, diikuti oleh Reno5 dan Reno5 F. Berikut adalah perbandingan spesifikasi ketiga-tiga telefon bimbit tersebut.


1. Skrin

Ketiga-tiga varian Reno5 mempunyai ukuran layar yang sama, iaitu 6,4 inci. Dimensi ketiganya hampir sama, dengan ketebalan dalam julat 7.8 inci dan berat dalam julat 171-172 gram. Hanya varian Reno5 5G dari Galactic Silver yang paling berat dan berat 180 gram.


Resolusi skrin yang digunakan juga sama, iaitu 1.080 x 2.400 (FullHD +) dengan nisbah 20: 9. Tetapi Reno5 dan Reno5 5G mempunyai kadar penyegaran 90Hz, sementara layar Reno5 F hanya 60Hz.


2. Pemproses

Reno5 5G adalah varian tertinggi dalam siri ini. Bukan hanya kerana ia adalah satu-satunya telefon bimbit dengan sokongan 5G, tetapi juga kerana ia menggunakan chipset Snapdragon 765G. Bagi Reno5 5G sesuai untuk pengguna yang mencari prestasi dan sambungan pantas.


Sementara itu, Reno5 standard menggunakan Snapdragon 720G. Reno5 F masih menggunakan chipset yang sama dengan pendahulunya, MediaTek Helio P90, yang digabungkan dengan sistem multi-cooling untuk memastikan telefon tetap sejuk ketika bermain permainan.


Ketiga-tiganya membawa 8GB RAM dan 128GB memori dalaman. Tetapi hanya Reno5 dan Reno5 F yang mempunyai sokongan slot microSD hingga 256GB.


3. Bateri

Kedua-dua Reno5 dan Reno5 F mempunyai bateri 4,310 mAh, sementara Reno5 5G menggunakan bateri 4,300 mAh. Perbezaan kapasiti sangat halus, tetapi ketiga-tiga telefon mempunyai teknologi pengecasan pantas yang berbeza.


Reno5 dilengkapi dengan pengisian pantas SuperVOOC 50W yang dapat mengecas bateri sepenuhnya dalam 48 minit. Sementara itu, Reno5 5G mempunyai teknologi pengecasan terpantas, iaitu 65W SuperVOOC 2.0, yang berjanji akan dicas sepenuhnya dalam 35 minit.


Akhirnya, terdapat Reno5 F yang mempunyai 30W VOOC 4.0 pengecasan pantas yang didakwa dapat mengecas sepenuhnya bateri telefon bimbit dalam masa 56 minit.


4. Kamera

Ketiga-tiga telefon ini mempunyai empat kamera belakang dengan konfigurasi yang serupa, tetapi dengan resolusi yang berbeza. Sekiranya anda sering membuat kandungan video dan multimedia, anda boleh memilih Reno5 dengan kamera utama 64 MP dan kamera selfie 44 MP.


Sekiranya anda ingin menghasilkan foto yang lebih kreatif untuk media sosial, Reno5 F, yang mempunyai dua ciri baru eksklusif, iaitu Super Night dan Dynamic Bokeh.


5. Harga

Nah, setelah mempertimbangkan semua spesifikasi, tentu pilihan terakhir bergantung pada anggaran yang anda ada. Sebagai varian tertinggi, Reno5 5G .Di tengahnya ada Reno5 d. Tidak jauh di bawah, ada Reno5 F

Previous Post Next Post

Contact Form