Twitter Mencuba Ciri Menonton Video YouTube Secara Langsung dari Cuitan

 


Twitter dilaporkan sedang menguji fitur baru yang memungkinkan pengguna menonton video YouTube secara langsung dari tweet mereka. Sebelumnya, jika seseorang menge-tweet pautan video YouTube, itu hanya memaparkan gambar kecil dan akan dialihkan ke aplikasi.


Ciri ini dikatakan masih diuji pada peranti iOS di beberapa negara seperti Kanada, Amerika Syarikat, Arab Saudi, dan Jepun.


"Percubaan semasa di iOS akan menjadi percobaan empat minggu, kami berencana untuk melihat hasilnya dan akan menimbangnya," kata seorang jurucakap Twitter seperti yang dikutip oleh The Verge, Ahad (21/3/2021).


Tweet di akaun rasmi syarikat mengandungi GIF yang menunjukkan bagaimana ciri itu berfungsi. Anda dapat melihat tweet yang mengandungi video seorang lelaki memegang telefon pintar.


Tweet itu sama seperti pengguna lain yang memuatkan video, kecuali terdapat logo YouTube yang dilekatkan di sebelah kiri bawah kotak video.


Sebelumnya, syarikat itu juga mengumumkan akan menguji peningkatan fitur untuk pengguna iOS dan Android. Boleh jadi, langkah ini adalah salah satunya.


Twitter Spaces akan dikeluarkan dalam versi umum pada bulan April 2021. Syarikat juga akan membenarkan sesiapa sahaja menjadi tuan rumah platform.


Seperti diketahui, pada masa ini, Spaces masih dalam fasa pengujian bagi sebilangan pengguna. Artinya, jika rancangan ini benar-benar akan dilaksanakan, ini adalah langkah yang cukup cepat dalam pengembangan platform baru.


"Boleh benar-benar mengesahkan bahawa apa yang anda maksudkan adalah semua orang di Android dan iOS, bukan hanya penguji beta," kata seorang jurucakap Twitter, seperti yang dikutip oleh TechCrunch, Jumat (12/3/2021).


Dengan kata lain, syarikat itu menyediakan Twitter Spaces dalam beberapa minggu ke depan untuk pengguna awam.


Untuk makluman, dalam beberapa bulan Twitter telah melancarkan ciri ruang sembang audio untuk ujian awam.


Kemudian dengan cepat Twitter mengulangi produk untuk mengubah elemen seperti tajuk dan keterangan, pilihan penjadualan, sokongan untuk rakan kongsi dan moderator, dan senarai tetamu.

Twitter Mencuba Ciri Menonton Video YouTube Secara Langsung dari Cuitan Twitter Mencuba Ciri Menonton Video YouTube Secara Langsung dari Cuitan Reviewed by thecekodok on 3:54:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.