Versi Jepun Resident Evil Village akan ditapis

 


Capcom mengesahkan bahawa Resident Evil Village versi Jepun akan disensor untuk memenuhi piawaian CERO (Computer Entertainment Rating Organisation) negara itu.

Dalam masa dua bulan, anda  dapat menikmati permainan seram bertahan hidup yang dibuat oleh Capcom. Setelah beberapa minggu yang lalu mereka mengumumkan bahawa mereka akan melepaskan Resident Evil Village pada 7 Mei 2021. Sekarang Capcom memberikan maklumat terkini mengenai permainan ini, yang akan memiliki prosedur penyaringan untuk Resident Evil Village di Jepun.


Seperti yang kita ketahui, dalam siri permainan Resident Evil, ada banyak adegan berlumuran darah, akibat melukai lawan. Tidak sedikit penggunaan senjata tajam, senjata api, dan bentuk keganasan lain yang berjaya memberikan gambaran yang cukup menakutkan untuk permainan ini.


Selain dari jalan cerita yang diberikan, mekanik permainan yang cukup sadis juga merupakan nilai unik bagi para pemain berbanding permainan Resident Evil. Tetapi sayangnya, di Jepun tidak semua orang dapat menikmati setiap pemandangan berbahaya di Resident Evil Village.


Dipetik dari laman web Capcom Jepun rasmi dari Fanbyte, pembangun menyatakan bahawa permainan ini akan mempunyai dua versi, D Rating pertama (17 tahun ke atas) dan Z Rating (18 tahun ke atas). Terlepas dari versi mana yang ada, Capcom memberi jaminan kepada peminat bahawa pada dasarnya tidak ada perbezaan antara versi yang dikeluarkan di luar negara dan di Jepun.


Walau bagaimanapun, terdapat sedikit perbezaan dalam ekspresi kandungan yang ditawarkan. Perbezaannya terdiri daripada tidak dipenggal dan menunjukkan kurang darah. Perkara ini telah disahkan oleh Alex Aniel, Pengurus Perniagaan Jepun Limited Run Games di Twitter peribadinya.


Ini bererti bahawa Resident Evil Village, yang nantinya akan dibebaskan di Jepun, akan menampilkan alternatif untuk mengurangkan adegan ganas. Nampaknya untuk mengelakkan spoiler, anda dapat mengesahkan sendiri ketika permainan ini dilancarkan pada 7 Mei 2021.

Previous Post Next Post

Contact Form