10 Permainan PC Percuma Terbaik yang Mesti Anda Cuba

 


Adakah anda mencari permainan pc percuma terbaik? Ini disebabkan oleh peningkatan aktiviti bermain permainan di telefon bimbit, PC dan konsol.

Bermain permainan sememangnya tempat yang selesa untuk kita menghiburkan diri atau sekadar menghabiskan masa. Bermula dari permainan yang harus memaksa kita untuk berfikir, memprovokasi emosi pemain hingga permainan sederhana yang hanya mengetuk & bermain.


Banyak permainan boleh menjadi pilihan pemain untuk melakukan perkara-perkara ini. Lebih-lebih lagi, di PC, pemain boleh menemui permainan yang mempunyai kualiti grafik yang mengagumkan, jalan cerita yang menarik dan mekanik permainan yang cukup bagus.


Tetapi kadang-kadang harga yang ditawarkan oleh permainan PC dengan mata ini tidaklah murah. Sehingga memaksa pemain untuk mencari permainan PC alternatif untuk dimainkan.


Bagi anda yang masih keliru dengan permainan PC yang ingin anda mainkan, berikut adalah 10 permainan PC percuma terbaik yang mesti anda cuba, diringkaskan oleh kami dari PCGames, Khamis (22/4/2021).


10 Permainan PC Percuma Terbaik


1. Dota 2

Dota 2 adalah permainan arena pertempuran berbilang pemain dalam talian yang menyatukan dua pasukan untuk saling bertarung untuk mempertahankan menara. Satu pasukan terdiri daripada 5 pemain, di mana mereka akan menggunakan wira (watak) yang telah disediakan oleh pemaju.


Kemenangan tidak ditentukan oleh jumlah pembunuhan yang boleh diperolehi. Tetapi pasukan yang berjaya menghancurkan menara utama lawan berhak menjadi pemenang.


2. Fortnite

Sekiranya anda biasa menggunakan PUBG Mobile atau Free Fire, mekanik permainan yang ditawarkan oleh Fortnite adalah serupa dengan dua permainan tersebut. Pemain akan ditempatkan di arena pertandingan dan berusaha menjadi pemain yang tinggal.


Pemain akan diminta untuk membunuh pemain lain dengan beberapa item yang telah diperoleh di arena. Oleh itu pemain boleh mendapatkan senjata dan barang-barang lain ketika mereka turun dari kapal terbang ke arena.


3. Lague of Legends 

Sama tetapi tidak sama, adalah kata yang tepat untuk menggambarkan League of Legends dengan Dota 2. Kedua-dua permainan mempunyai mekanik permainan yang sama.


Walau bagaimanapun, beberapa watak dan penyesuaian permainan yang ditawarkan berbeza. Inti dari League of Legends adalah menghancurkan menara lawan untuk memenangi perlawanan


4. Call of Duty: Warzone

Sekiranya Fortnite menempatkan 100 pemain dalam satu arena, ia berbeza dengan Call of Duty: Warzone, yang mempunyai sistem battle royale dengan 150 pemain di dalamnya. Pada 10 Mac, permainan ini diisytiharkan percuma oleh Activision.


Dalam mode battle royale, pemain akan membuat pasukan untuk melawan pasukan lain. Mereka akan bertarung di sebuah pulau dan skuad terakhir yang bertahan akan menjadi pemenang.


5. Brawlhalla

Ini adalah permainan pertempuran yang boleh anda mainkan secara percuma di PC. Mekanik permainan sangat mudah dengan beberapa watak menarik untuk digunakan.


Pemain akan ditawarkan beberapa mod permainan seperti 1v1, 2v2 atau Local Free For All dan banyak lagi. Anda berjuang di arena dengan masa yang telah ditentukan. Bagi pemain yang berjaya memperoleh paling banyak pembunuhan pada akhir perlawanan, pemain tersebut diisytiharkan sebagai pemenang.


6. Genshin Impact

Genshin Impact adalah permainan fantasi yang dikembangkan oleh pembangun miHoYo dan telah mendapat populariti yang sangat besar. Dilengkapi dengan sistem Action Role Playing Game yang digabungkan dengan konsep Open World, menjadikannya menarik untuk dimainkan.


Pemain akan menggunakan satu watak untuk meneroka luasnya Teyvat dan melawan beberapa raksasa untuk naik level. Tidak hanya bertarung dengan gaya hack dan slash, aktiviti sokongan lain seperti memasak untuk bertahan hidup, menjadikannya lebih berwarna ketika melakukan petualangan.


7. World of Tank

Salah satu permainan PC terkuat yang pernah ada adalah World of Tanks 1.0 yang merupakan permainan simulator tangki dengan mekanik permainan yang agak rumit. Dalam permainan, anda akan bersaing dengan pasukan lain dalam senario deathmatch klasik.


Terdapat beratus-ratus kenderaan yang dapat diperoleh pada sepuluh tahap yang berbeza. Anda boleh menikmati sembilan mod permainan seperti Standard, Assault, Encounter, Grand Battle, Frontline, Peringkat Battles, Team Training, Clan Wars dan Stronghold.


8. Raid: Shadow Legends

Sekarang anda boleh memainkan salah satu permainan RPG mudah alih yang paling popular secara percuma di PC. Raid: Shadow Legends melakukan pertempuran berdasarkan giliran yang memaksa pemain memikirkan strategi matang untuk menang.


Pemain dapat mengumpulkan lebih daripada 300 juara (watak) dengan statistik kemampuan yang berbeza. Dalam permainan ini, anda juga boleh melakukan pertempuran dalam talian, bekerjasama dengan pemain lain untuk berjuang mendapatkan hadiah.


9. Warframe

Anda akan bermain sebagai kerangka perang, di mana pemain adalah sejenis makhluk yang mempunyai peranan seperti ninja. Setiap ninja mempunyai kebolehan yang unik dan mekanik permainan yang berbeza.


Untuk gabungan pertempuran, ia akan mempunyai beberapa elemen penembak hack atau slash atau orang ketiga. Di samping itu, pemain dapat melakukan beberapa gerakan akrobatik seperti ninja.


10. Rift 

Sebelum ini, Rift adalah permainan MMO fantasi yang memerlukan langganan seperti World of Warcraft. Maka sekarang permainan ini adalah percuma untuk dimainkan.


Pemain akan memasuki dunia Telara yang luas dan ajaib. Anda kemudian dapat membina watak anda sendiri dengan pelbagai bangsa dan statistik kekuatan yang berbeza.

Previous Post Next Post

Contact Form