Apex Legends Mobile: Inilah Spesifikasi HP yang Diperlukan

 


Apex Legends Mobile akan tersedia secara percuma di Android dan iOS. Respawn Entertainment akan melancarkan beta tertutup untuk India dan Filipina pada musim bunga 2021. Lalu apa jenis spesifikasi HP yang diperlukan?

Berbagai sumber memberitahu IGN India bahawa pengembangan Apex Legends Mobile diterajui oleh Tencent. Ini serupa dengan bagaimana Activision membawa Call of Duty: Mobile ke pasaran dengan Tencent sebagai peneraju pembangunan.


Apex Legends Mobile dijadualkan dilancarkan pada tahun 2021, yang kemungkinan akan tiba pada suku ketiga. Syarat untuk bermain permainan ini sekurang-kurangnya adalah pemproses A11 Bionic atau iPhone 8 ke atas yang disyorkan. Untuk peranti Android, disarankan untuk memiliki Snapdragon 625 ke atas, yang dipetik dari IGN India, Khamis (22/4/2021).


Sementara itu, menurut Republic World melalui Reddit, pemain yang ingin bermain Apex Legends Mobile akan diminta menggunakan Google Pixel 3 atau telefon bimbit dengan spesifikasi yang lebih tinggi. Berikut adalah senarai spesifikasi Google Pixel 3:


  • 1080 x 2160 piksel, nisbah 18: 9
  • Android 9.0 (Pie) (boleh dikembangkan hingga 11.0)
  • RAM 4GB LPDDR4x
  • Qualcomm Snapdragon 845
  • 2.5 Ghz + 1.6 Ghz, 64 Bit Octa-core
  • Wi-Fi 2.4 Ghz + 5.0 Ghz 802.11 a / b / g / n / ac 2x2 MIMO7

Namun, kerana maklumat yang berkaitan dengan spesifikasi HP masih tidak stabil, ada kemungkinan syarat untuk bermain Apex Legends Mobile mungkin berubah. Oleh itu, ambil maklumat ini sebagai rujukan sementara, sehingga EA membuat pengumuman rasmi.


Sementara itu, versi mudah alih ini akan mempunyai ujian beta serantau pertama pada akhir April dan hanya tersedia untuk India dan Filipina pada peranti Android. Selepas itu mereka akan memperluas percubaan ke beberapa wilayah baru dan menerapkannya ke iOS.


Mengenai tarikh pelepasan, Respawn Entertainment belum mengesahkannya. Namun, nampaknya peminat tidak akan menunggu lama pelepasan global Apex Legends Mobile.


Ini kerana ujian beta Apex Legends Mobile akan tersedia pada musim bunga 2021, kemudian dilanjutkan dengan rilis di beberapa wilayah baru.

Previous Post Next Post

Contact Form