Apple Akan Mempunyai Tambang Wang dengan AirTag

 


Apple dilihat pandai melancarkan peranti AirTag. Walaupun tidak terlalu mahal, apalagi dibandingkan dengan iPhone misalnya, AirTag berpotensi menjadi wang tunai besar untuk syarikat yang berpusat di Cupertino ini. Sebab apa?

Seperti yang dilaporkan, AirTag berguna untuk membantu mengesan dan mencari item dengan aplikasi Find My Apple. AirTag dijual oleh Apple mulai Jumaat (23/4/2021) dengan harga USD 29 . Sekiranya anda ingin menjimatkan wang, Apple menyediakan pakej empat AirTags dengan harga USD 99.

AirTag berpotensi untuk mencapai kejayaan besar kerana pada masa ini, terdapat lebih dari 1 miliar peranti Apple yang memiliki aplikasi Find My. Oleh itu, apabila mereka membeli AirTag, mereka hanya perlu berhubung dengan aplikasinya dan ia sudah siap.


"Sekiranya Apple menjual 35 juta AirTag pada tahun pertama, ia akan menghasilkan pendapatan lebih dari USD 1 miliar," kata kolumnis Forbes, Tim Bajarin.


"Kerana Apple memiliki lebih dari satu miliar perangkat dengan aplikasi Find My, ada kemungkinan untuk menjual sebanyak 35 juta AirTag pada tahun pertama," tambahnya.


Dia mengatakan bahawa Apple memang mempunyai sentuhan emas dalam gaya Midas dalam mewujudkan perniagaan baru kerana sudah memiliki ekosistem yang sangat besar. Mereka telah membuktikannya berkali-kali, misalnya dengan iPod dan Apple Watch.


"Saya tidak ragu-ragu bahawa jika mereka membawa kacamata Augmented Reality, ia juga akan menjadi perniagaan bernilai satu bilion dolar dalam tahun pertama ketersediaan."


AirTag berbentuk bulat seperti pin dengan berat yang sangat ringan. Oleh itu, peranti ini boleh dipasang dalam dompet, kunci, beg galas atau barang lain. Untuk memudahkan pemasangan, Apple menyediakan aksesori penyimpanan yang dijual secara berasingan.

Apple Akan Mempunyai Tambang Wang dengan AirTag Apple Akan Mempunyai Tambang Wang dengan AirTag Reviewed by thecekodok on 4:23:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.