Apple TV 4K 2021 secepat iPhone XS dan mempunyai alat kawalan jauh baru

 


Menemani iPad Pro, iMac dan AirTag yang dilancarkan pada awal hari Rabu (21/4/2021), Apple TV 4K baru juga diperkenalkan. Peranti ini mempunyai prestasi secepat iPhone XS.

Kerana Apple telah memasukkan chipset A12 Bionic ke dalam kotak persediaan barunya. Chipset ini memberikan peningkatan yang ketara dalam prestasi grafik, penyahkodan video dan pemprosesan audio berbanding generasi sebelumnya.


Apple mengatakan bahawa cip A12 Bionic membolehkan video HDR (High Dynamic Range) dan Dolby Vision, yang membolehkan tindakan gerakan pantas pada 60 bingkai sesaat (fps) ditunjukkan dengan lebih lancar dan lebih terang daripada sebelumnya. Dan dengan sokongan kadar bingkai tinggi AirPlay, video yang dirakam pada iPhone 12 Pro dalam format Dolby Vision 60-fps dapat dilihat pada Apple TV 4K yang baru.


Apple TV 4K 2nd Gen menggunakan sensor cahaya di iPhone untuk membandingkan keseimbangan warna dengan spesifikasi standard industri yang digunakan oleh sinematografer di seluruh dunia. Dengan menggunakan data ini, Apple TV secara automatik menyesuaikan output videonya untuk memberikan warna yang jauh lebih tepat dan kontras yang lebih baik - tanpa pengguna harus menyesuaikan tetapan televisyen mereka.




Masalah jauh, Apple merancangnya semula. Kini badannya diperbuat daripada kotak aluminium supaya lebih selesa di tangan.


Apple menyematkan cllickpad untuk kawalan, menawarkan navigasi lima arah untuk ketepatan yang lebih baik. Selain itu ia menyokong sentuhan untuk mempercepat video dengan hanya meleret di kawasan pad klik.


Remote Siri yang baru juga mempunyai butang power untuk menghidupkan TV, selain itu ada butang lain untuk mematikan suara. Dengan Siri, pengguna dapat dengan mudah mencari rancangan atau filem tertentu, mengawal aksesori rumah pintar dan banyak lagi.



"Dengan A12 Bionic dan Siri Remote yang baru, Apple TV 4K membolehkan pengguna menikmati rancangan kegemaran mereka, filem, dan banyak lagi dengan kualiti tertinggi, dengan kawalan yang mudah dan intuitif. Dan tentu saja, Apple TV 4K menawarkan akses mudah ke perkhidmatan Apple , bersama dengan ribuan. aplikasi di App Store untuk lebih banyak pilihan hiburan, "kata Bob Borchers, wakil presiden Pemasaran Produk Seluruh Dunia Apple.


Apple TV 4K dijual mulai 30 April dengan harga mulai USD 179 untuk 32GB dan versi 64GB dengan harga USD 199 .


Raksasa teknologi dari Cupertino juga menjual Apple TV HD dengan Siri Remote baru dengan harga USD 149 Mereka juga menjual Siri Remote baru dengan harga $ 59, menyokong Apple TV 4K dan Apple TV HD generasi sebelumnya.

Previous Post Next Post

Contact Form