Semua Maklumat Terkini Mengenai GTA 6 Yang Perlu Anda Ketahui


 Pemain lama mesti sangat akrab dengan permainan yang dibuat oleh Rockstar, Grand Theft Auto (GTA). Dengan kegembiraan dan pasti menghiburkan, permainan legenda ini mempunyai begitu banyak peminat dari seluruh dunia.

Tidak hairanlah jika ramai yang menginginkan siri terbaru dari permainan ini datang, iaitu GTA 6. Ini kerana GTA V kini merupakan siri terbaru dari Rockstar.


Bahkan angka penjualan untuk permainan ini luar biasa, dan jumlah pemain tetap mengagumkan selama bertahun-tahun sejak ia dilancarkan. Kemungkinan besar ini berkat konsistensi Rockstar yang terus membuat kemas kini untuk GTA dalam talian.


Oleh itu, nampaknya tidak masalah jika peminat tertanya-tanya apa yang akan berlaku dalam siri seterusnya, iaitu GTA 6. Walaupun tidak pasti mengenai pelancaran Grand Theft Auto 6, atau bagaimana jalan cerita akan disematkan dalam permainan kemudian.


Mungkin ramai peminat tidak tahu banyak mengenai maklumat GTA 6. Berikut adalah butiran terbaru mengenai GTA 6 yang harus anda ketahui.


Tarikh Keluaran GTA 6

Sekiranya masa pengembangan mengikuti siri terakhir sekitar empat hingga lima tahun, GTA 6 semestinya dapat dinikmati sejak 2018.


Oleh kerana ketiadaan E3 2020 dan tidak ada maklumat dari Rockstar di Summer Game Fest, saat ini tidak ada petunjuk kapan peminat akan dapat mengetahui perincian lengkap mengenai siri berikutnya.


Tetapi Tom Handerson, seseorang yang terkenal dengan kebocoran maklumat yang berkaitan dengan Call of Duty dan Battlefield, dia baru-baru ini bercakap mengenai GTA 6. Handerson membalas tweet dari akaun @SKizzleAXE yang membincangkan GTA 6.


"Ya, saya setuju. Saya rasa 18 bulan lagi untuk pengumuman GTA 6," tulis Handerson.




Sekiranya ramalan itu betul, kemungkinan peminat baru akan mendapat GTA 6 pada separuh kedua tahun 2022. Permainan ini nampaknya akan melanda PS 5 dan Xbox Series X, dengan desas-desus yang beredar bahawa GTA seterusnya akan melepasi PS4 dan generasi Xbox One.


GTA 6

Oleh kerana belum ada pengumuman rasmi, saat ini terdapat banyak khabar angin dan spekulasi yang beredar mengenai GTA 6 di internet. Hampir setiap khabar angin mengenai permainan ini akan disiarkan di Vice City, sebuah siri fiksyen yang disusun di Miami.


Laporan juga datang dari leaker permainan, Henderson, yang mendedahkan bahawa permainan tidak akan disetel pada tahun 1980-an, tetapi akan disetel pada zaman moden seperti GTA 5. Dia berpendapat ini sebahagiannya disebabkan oleh GTA dalam talian, yang lebih sesuai untuk tetapan moden kerana boleh menjadi lebih bebas, kreatif.




Tetapi persoalannya adalah, jika sesuai dengan zaman moden, mengapa kembali ke Vice City? Modern Miami pastinya merupakan lokasi yang baik, tetapi Vice City moden tidak mempunyai daya tarikan yang sama dengan Miami 1980-an.


Cerita GTA 6

Cerita ini boleh berbentuk apa pun, selagi maklumat rasmi belum diungkapkan oleh Rockstar. Apabila merujuk kepada keseluruhan siri Grand Theft Auto, narasi tersebut merangkumi kritikan sinis terhadap kapitalisme yang digambarkan dalam GTA 4 hingga GTA 5 yang dikemas lebih ringan dan lebih lucu.


Jalan cerita yang akan ditanamkan dalam GTA 6 belum pasti. Masih perlu dilihat apakah akan ada banyak protagonis dan elemen sokongan yang lain.


Tetapi nampak menarik jika Rockstar merangkumi protagonis wanita. Dalam temu ramah tahun 2013 dengan The Guardian, dengan pengasas Rockstar, Dan Houser, dia menjelaskan mengapa seorang wanita tidak boleh dimainkan di GTA V dan bagaimana pasukan dapat mewujudkannya di masa depan.


"Kami tidak benar-benar memikirkannya kali ini (GTA V). Bukannya kami tidak dapat atau tidak. Semua watak ini adalah apa yang kami fikirkan," kata Dan Houser.


"Bukan seperti kita mempunyai watak X dan Y, jadi kita memerlukan watak Z," tambahnya.


Namun, berdasarkan maklumat yang diperoleh oleh pasukan buku komik dari Twitter Handerson, siri GTA terbaru akan mempunyai protagonis wanita untuk pertama kalinya dalam siri Grand Theft Auto. Sebelum jawatan itu ditangguhkan oleh Twitter, Handerson mendedahkan bahawa GTA 6 akan mempunyai wanita yang boleh dimainkan bersama dengan protagonis lelaki.


Peta GTA 6

Terdapat banyak cara untuk Rockstar untuk menghidupkan peta dari siri GTA terkini. Namun, khabar angin mengatakan bahawa GTA 6 akan berlaku di dua lokasi.


Yang pertama ialah Rockstar versi Florida Selatan, iaitu Vice City. Kemudian kemudian dilaporkan bahawa sebahagian besar permainan ini kembali ke pengaturan klasik 2002 dengan beberapa misi untuk membawa peminat terbang ke bahagian Amerika Selatan yang lokasinya tidak diketahui.


Permainan GTA 6

Memandangkan rekod prestasi Rockstar yang mantap dalam memberikan permainan, ini akan menjadi sesuatu yang dinantikan. Sekiranya mereka kembali memberikan misi sampingan yang dapat menahan pemain dari cerita utama selama berjam-jam, Amerika Serikat sebagai latar akan dibuat dengan ukuran yang sangat besar.


Lalu bagaimana dengan permainan yang akan ada di GTA 6? Mungkin pemain akan sekali lagi melihat pembunuhan protagonis yang direncanakan seperti yang ditunjukkan dalam GTA 5.


Terlepas dari semua khabar angin yang beredar, nampaknya kehadiran GTA 6 memang dinanti-nantikan oleh peminat. Ini kerana siri Grand Theft Auto selalu diminati.

Previous Post Next Post

Contact Form