Bagaimana memilih pembersih udara yang melawan virus, juga fahami faedahnya!

 

Pandemik COVID-19 belum berakhir, kerana penyebaran baru virus Corona masih relatif tinggi. Pemerintah meminta masyarakat mempunyai tanggungjawab tinggi untuk mematuhi protokol kesihatan.


Atas sebab ini, pemerintah menekankan pentingnya tingkah laku 5M, iaitu memakai topeng, mencuci tangan, menjaga jarak, menghindari orang ramai, dan menyekat pergerakan. Selain itu, penting untuk menjaga kebersihan udara, untuk mencegah penyebaran bakteria atau virus di udara.




Menjaga kebersihan udara bilik dapat dilakukan dengan menggunakan pembersih udara. Tidak seperti penghawa dingin (AC), alat ini tidak menyejukkan ruangan, malah melepaskan udara segar, bersih atau bebas pencemaran.






Dengan pembersih udara, alergen atau alergen dapat disingkirkan, jadi anda tidak perlu khawatir mendapat penyakit yang berasal dari bakteria atau virus lain.




Cara kerja pembersih udara agak mudah. Setelah dihidupkan, alat ini akan menyedut udara ruang dan akan disedut dengan bantuan kipas dan ditangkap oleh penapis yang terletak di bahagian belakang.




Gree Air Purifier adalah pembersih udara yang dapat menghilangkan kuman dan virus di udara bilik. Pembersih udara Gree GCC400DENA dianugerahkan gelaran sebagai pembersih udara pertama yang dilengkapi dengan Penapis Teknologi CEP berdasarkan hasil ujian terbaru yang dilakukan oleh SysLab.




Gree Air Purifier GCCD400DENA dilengkapi dengan teknologi penapisan CEP terkini untuk melawan pencemaran virus dalaman. Pembersih udara ini mempunyai 4 penapis penapis udara dengan fungsi yang berbeza, antara lain.




1. Penapis lapisan pertama berfungsi sebagai penapis untuk semua zarah mikro halus di udara




2. Penapis lapisan kedua berfungsi sebagai pembunuh bakteria dan virus menggunakan gelombang elektrik




3. Penapis lapisan ketiga berfungsi sebagai penapis dan juga membunuh bakteria dan virus, dan udara dialihkan ke saringan berikutnya




4. Penapis empat lapisan berfungsi untuk menukar udara kotor, berbau, dan tidak bersih setelah disaring menjadi udara bersih, segar dan sihat.




Gree Air Purifer GCCD400DENA dapat membunuh pelbagai jenis bakteria kepada virus, termasuk novel coronavirus, HSV, EV71, H1N1, formaldehid, dan sebagainya hingga 99%. Menurut hasil ujian Syslab, udara yang dihasilkan dari Gree Air Purifier GCCD400DENA sebersih udara di sekitar air terjun dan mempunyai faedah meningkatkan daya hidup dan imuniti, menghilangkan virus dan bakteria, dan mempercepat penyembuhan COVID-19 .




Di samping itu, inovasi produk Gree Air Purifier memenangi anugerah Pertama sebagai pembersih udara pertama yang dilengkapi dengan CEP Technology Filter, yang berkesan membunuh virus di udara dan dilengkapi dengan 3 petunjuk LED yang dapat mengetahui kualiti udara dalaman.




Gree GCC400DENA adalah pembersih udara yang mempunyai jarak 70 meter persegi dengan kekuatan 70 watt. Beberapa hospital juga menggunakan alat pembersih udara Gree untuk menjaga kualiti udara bilik mereka.


Bagaimana memilih pembersih udara yang melawan virus, juga fahami faedahnya! Bagaimana memilih pembersih udara yang melawan virus, juga fahami faedahnya! Reviewed by thecekodok on 8:48:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.