Berikut adalah kebiasaan orang berbelanja pada bulan Ramadhan


Pengguna biasanya lebih kerap berbelanja pada bulan Ramadan, baik untuk keperluan harian mereka atau untuk persiapan lebaran. Lazada mendapati bahawa kebiasaan berbelanja orang pada bulan Ramadhan telah berubah berbanding bulan-bulan lain.

Lazada mengatakan bahawa walaupun masih dalam wabah, fesyen adalah salah satu kategori yang penjualannya meningkat dengan ketara, terutama kategori pakaian Muslim.


Sebenarnya, semasa pandemi ini, ada peningkatan yang signifikan dalam beberapa kategori, salah satunya adalah fesyen Muslim.



Kedua-duanya adalah lelaki dan wanita. Dan sebenarnya fesyen selalu menjadi kegemaran dalam setiap kempen atau penjualan di Lazada.


Di samping itu, alat dan elektronik juga merupakan kategori lain yang paling diminati oleh orang pada bulan Ramadan.


Produk kecantikan seperti penjagaan kulit dan penjagaan badan juga disasarkan oleh pengguna wanita. Penjualan peralatan rumah tangga seperti peralatan memasak dan peralatan rumah tangga juga meningkat dengan ketara.


Itu juga sejalan dengan penelitian  kerana ada banyak orang yang dapat memasak, yang sebelumnya tidak dapat memasak. Mereka yang dapat memasak menjadi lebih baik kerana mereka mencuba resipi baru.


Lazada juga telah menyiapkan siri promosi dan potongan harga untuk membantu pengguna memenuhi keperluan mereka pada bulan Ramadhan dan bersiap untuk lebaran. Terutama bagi mereka yang ingin menyampaikan kepada keluarga dan rakan-rakan yang mungkin tidak dapat dikunjungi kerana wabak COVID-19.


Kempen Lazada berlangsung dari 1 April hingga 11 Mei. Tetapi kemuncaknya akan diadakan pada 23-25 ​​April melalui program Jualan Mega Ramadan di mana pengguna dapat potongan harga hingga 90%, pelbagai baucar, pulangan tunai, dan bonus segera.


"Yang pasti ialah Jualan Ramadan Lazada tidak bertujuan membelanjakan wang tetapi sebagai cara untuk pengguna mengalami Ramadan, bersiaplah untuk lebaran dengan lebih baik kerana kami menyediakan banyak promo dan tawaran yang cukup baik sehingga kami tidak muflis

Previous Post Next Post

Contact Form