BlackBerry Sedia Kembali, Siapa Yang Mahu Beli?


 Pada separuh pertama 2021 atau tidak lama lagi, telefon bimbit BlackBerry baru akan memasuki pasaran. Ini bermakna jenama telefon pintar legenda ini akan mempunyai versi baru setelah sekian lama. Apakah jenis pengguna yang disasarkan untuk membelinya?

Versi baru telefon pintar BlackBerry sedang dikembangkan dengan kerjasama syarikat berasaskan Texas OnwardMobility dengan BlackBerry dan FIH Mobile. Telefon legenda ini mengembalikan nostalgia papan kekunci QWERTY fizikal. Ciri ini adalah salah satu yang menjadikan BlackBerry popular di kalangan ramai orang pada masa lalu.


Perkara yang paling dititikberatkan adalah keselamatan, seperti pada masa lalu, BlackBerry dikenali sebagai keselamatan. Mengenai sistem operasi, sudah pasti telefon bimbit akan menggunakan Android. Di samping itu, ia juga dilengkapi dengan sambungan 5G yang diramalkan akan menjadi tren ketika rangkaian berkembang.


"Mereka bersama-sama mengembangkan model telefon bimbit baru yang akan dijual di bawah jenama BlackBerry, yang menampilkan papan kekunci qwerty khas BlackBerry serta sambungan 5G," tulis laporan Nikkei Asia.


Sekarang, memandangkan pasaran telefon pintar semasa sangat kompetitif, apa yang membuat FIH Mobile yakin dengan kehadiran BlackBerry dan siapa yang menjadi sasaran pasaran?


"Lebih daripada separuh populasi global memiliki telefon pintar pada masa ini, jadi pasarnya sangat besar," kata CEO OnwardMobility, Peter Franklin.


"Tetapi apa yang hilang adalah telefon pintar yang sangat selamat dan berpusat pada produktiviti yang dapat memenuhi keperluan pengguna perusahaan, dan juga pengguna yang mementingkan keselamatan. Itulah jurang yang akan kita penuhi," katanya.


Onward Mobility merancang untuk melancarkan perdana BlackBerry 5G di Amerika Utara dan Eropah terlebih dahulu, kemudian mengikutinya ke pasaran Asia. 

Previous Post Next Post

Contact Form