Casio G-Shock terbaru menggunakan Wear OS dan ketahanan air 200 meter, harganya?


 Casio mengeluarkan semula jam tangan G-Shock terbaru. Buat pertama kalinya menggunakan sistem operasi Wear OS Google dan ketahanan yang melampau, harganya?

Peranti yang dimaksudkan adalah G-Squad Pro GSW-H1000. Ia dilengkapi dengan paparan dua lapis bulat 1,2 inci dengan panel monokrom yang selalu aktif di atas LCD warna.


Membawa ciri khas G-Shock, jam tangan ini mempunyai ketahanan yang sangat baik. Tidak hanya tahan goncangan, G-Squad Pro dapat dibawa ke kedalaman air hingga 200 meter.


Ini mungkin kerana peranti ini mempunyai selongsong belakang yang terbuat dari titanium yang memastikan ketahanan kakisan yang sangat baik dan mempunyai lapisan titanium karbida untuk memberikan ketahanan lelasan yang lebih baik.


Jam tangan ini mempunyai sensor optik untuk mengukur degupan jantung, ketepuan oksigen darah, tidur dan pemantauan tekanan. Jangan ketinggalan GPS, kompas, sensor ketinggian / tekanan udara, akselerometer dan giroskop.


Tidak kurang menarik, G-Squad Pro dilengkapi dengan sokongan untuk 15 aktiviti dan 24 pilihan latihan dalaman. Antara muka Wear OS juga merangkumi beberapa wajah jam tangan G-Shock yang ikonik serta aplikasi Casio khusus untuk data khusus sukan seperti altimeter, peta pasang surut dan kemiringan jalan.


Syarikat itu tidak menyebutkan perincian mengenai pemproses dan RAM. Jangka hayat bateri dikatakan sehingga satu bulan jika anda menggunakan sensor monokrom dan sensor penjejakan. Atau kira-kira satu setengah hari jika anda lebih kerap menggunakan warna.


Jam tangan ini terdapat dalam warna merah, biru tua dan hitam. Harga Casio G-Shock G-Squad Pro GSW-H1000 adalah USD 699 .


Spesifikasi Casio G-SQUAD PRO (GSW-H1000)

Dual 1.2 inci (360 × 360 piksel) Paparan TFT LCD Warna dan paparan monokrom

Pakai OS oleh Google

Bluetooth V4.2 (Penjimatan Tenaga), Wi-Fi (IEEE 802.11 b / g / n), GPS (termasuk GLONASS dan MICHIBIKI (QZSS))

Sensor: Sensor tekanan (tekanan udara, ketinggian), akselerometer, giroskop, sensor kompas (magnet), sensor optik (Kadar Jantung PPG)

Ketahanan Air: 20 bar (200 meter)

Dimensi: 65.6 × 56.3 × 19.5mm; Berat: 103g (termasuk gelang)

Hayat bateri sehingga 1.5 hari dalam penggunaan normal (paparan warna), 1 bulan dalam Mod Multi Timepiece (jam dan sensor sahaja)

Previous Post Next Post

Contact Form