Harga telefon bimbit lipat semakin murah sekarang

 


Dengan perkembangan zaman, kini banyak telefon pintar berharga dengan harga yang berpatutan. Termasuk salah satunya adalah telefon bimbit skrin lipat.

Sekiranya sebelum ini Samsung mengeluarkan telefon bimbit layar lipat pertamanya, Xiaomi tidak mahu ketinggalan dengan melancarkan telefon layar lipat pertamanya. Xiaomi baru sahaja mengeluarkan telefon layar lipat pertamanya yang disebut Mix Fold.


Telefon bimbit skrin lipat pertama ini hanya dikeluarkan setelah Xiaomi sebelumnya mengeluarkan Mi 11 Ultra. Harga telefon ini lebih murah daripada Samsung Galaxy Z Fold 2.



Telefon ini dilengkapi dengan chipset Snapdragon 88 yang digabungkan dengan RAM LPDDR5 hingga 16 GB. Telefon ini juga dilengkapi dengan memori dalaman yang cukup besar, iaitu 256 GB dan 512 GB.


Untuk skrin, Mix Fold dilengkapi dengan dua skrin. Untuk skrin luar, Mix Fold menggunakan panel AMOLED berukuran 6.52 inci dengan resolusi 840 x 2.520 piksel dan nisbah aspek 27: 9.


Sementara skrin yang lain masih membawa panel AMOLED, tetapi mempunyai ukuran 8.01 inci. Ia mempunyai resolusi 2.480 x 1.860 piksel, nisbah aspek 4: 3, menyokong penglihatan Dolby dan HDR10 +.


Bagi mereka yang mempunyai hobi mengambil gambar, telefon ini dilengkapi dengan tiga kamera yang dipasang di bahagian luar. Sensor utama adalah 108 MP yang digabungkan dengan lensa ultra lebar 13. Selain itu, kamera 8 MP dengan lensa cair yang dapat beralih antara telefoto 30x dan makro.


Xiaomi juga memasang cip pemprosesan imej yang disebut Surge C1 di telefon ini. Cip Surge C1 adalah cip pemprosesan imej yang dikembangkan oleh Xiaomi secara dalaman. Cip ini berguna untuk menjalankan algoritma 3A - Fokus Auto, dan keseimbangan Auto Putih - dengan cara untuk menjimatkan kuasa.


Untuk pengalaman mendengar muzik, Xiaomi memasangkan empat pembesar suara dengan sentuhan Harman Kardon. Audio itu didakwa sebagai penendang 40% daripada pembesar suara pendahulunya Mi 10 Pro. Selain itu, Xiaomi juga mengembangkan algoritma audio 3D khas untuk mencipta pengalaman yang luar biasa.


Mix Fold dilengkapi dengan sistem penyejukan Butterfly yang menggabungkan ruang udara yang besar, gel termal dan lapisan kepingan grafit. Secara keseluruhan, Mix Fold menawarkan kawasan pelesapan haba keseluruhan 22,583 mm persegi.


Akhirnya, Xiaomi mempunyai bateri 5,020 mAh dengan teknologi pengecasan pantas 67W. Xiaomi berjanji bahawa hanya dalam 37 minit bateri akan dicas sepenuhnya.


Versi standard telefon ini mempunyai kaca Gorilla dengan tekstur seramik. Terdapat juga edisi khas seramik yang mempunyai bahagian belakang seramik hitam dengan ukiran laser, ditambah bingkai tengah emas dan tombol volume.


Xiaomi Mix Fold boleh dipesan di China pada hari Selasa (30/3), unit pertama akan tersedia pada 16 April 2021.


Inilah harga Xiaomi Mix Fold:


Mix Fold 12GB / 256GB dengan harga 9,999 yuan 

Mix Fold 12GB / 512GB dengan harga 10,999 yuan

Mix Fold 16GB / 512GB dengan harga 12,999 

Harga Mix Fold jauh lebih murah daripada Samsung Galaxy Z Fold 2 

Previous Post Next Post

Contact Form