5 Permainan Catur untuk Android dan iPhone


 Akhir-akhir ini, permainan catur semakin meningkat, berikutan kegembiraan pertandingan di Chess.com, juga dikenal sebagai GothamChess. Berminat bermain catur di telefon bimbit anda? Ini adalah permainan catur yang disyorkan untuk Android dan iPhone.

Sebenarnya, selain dari Chess.com, terdapat sejumlah aplikasi permainan catur yang dapat dimainkan melalui telefon bimbit, baik dalam talian maupun luar talian. Inilah senarai.


Lichess

Lichess adalah aplikasi permainan catur, di mana pemain boleh melawan komputer atau menentang pemain lain secara dalam talian. Terdapat beberapa mod yang disokong, seperti Bullet, Blitz, dan Classical.



Aplikasi ini juga mempunyai ciri-ciri interaktif untuk memantau statistik permainan pemain. Aplikasi ini tersedia untuk Google Play Store dan Apple App Store, tetapi juga dapat diakses melalui penyemak imbas.


Chess - Clash of Kings

Walaupun kedua-duanya menyajikan permainan catur, Chess - Clash of Kings mempunyai satu perkara yang menjadikannya unik, atau bahkan aneh. Yaitu ciri 'undo', yang membolehkan pemain mengulangi catur yang telah dilakukan sebelumnya.


Dalam permainan ini ada 10 tahap kesukaran untuk dipilih, dan permainan ini dilakukan dalam talian, terhadap pemain lain yang berada dalam daftar teman mereka. Permainan ini boleh didapati di Google Play Store dan Apple App Store.


Chess Royale

Permainan ini dibuat oleh Xten Limited, dan telah dimuat turun lebih dari 5 juta kali. Permainan boleh dilakukan secara dalam talian atau luar talian. Mod dalam talian semestinya diperlukan untuk dapat bermain dengan orang lain.


Dalam permainan ini terdapat lima mod permainan untuk dipilih. Kemudian pemain boleh mengatur kepingan dan papan catur yang akan digunakan untuk bermain. Oh ya, reka bentuk ini boleh dibeli melalui pembelian aplikasi atau pertukaran mata yang diperoleh dari pelbagai cabaran dalam permainan.


Chess Free

Ini adalah permainan catur terpanjang. Permainan yang dibuat oleh AI Factory Limited ini telah dimuat turun oleh lebih daripada 50 juta pengguna, dan mempunyai penilaian yang tinggi.


Permainan ini nampaknya popular kerana sistem yang digunakannya cukup mudah, dan memudahkan para pemula. Walaupun begitu, tahap kesukarannya cukup banyak, terdapat 12. Dari pemula hingga profesional.


Chess24Keunikan Chess24 berbanding permainan catur lain ialah pemain dapat menyesuaikan jangka masa pertandingan catur itu sendiri. Pemain boleh melawan orang lain dalam talian melalui permainan ini.

Previous Post Next Post

Contact Form