Pilihan 5 HP Samsung Harga mampu milik

 


Telefon pintar adalah keperluan harian yang tidak kurang pentingnya daripada keperluan utama. Banyak aktiviti dapat diakses melalui telefon pintar, dari belajar, bekerja, mencari maklumat, hiburan, dan komunikasi.

Oleh itu, keperluan untuk telefon pintar akan terus meningkat setiap tahun. Terutama sekarang bahawa banyak orang mempunyai lebih dari satu peranti. Inilah yang ditangkap oleh vendor telefon pintar untuk terus mengeluarkan pelbagai siri dan varian agar dapat menyesuaikan diri dengan keadaan ekonomi dan keperluan pengguna, mulai dari harga yang terjangkau atau masuk, hingga yang unggul.


Samsung adalah salah satu yang berminat untuk mengeluarkan telefon pintar yang berpatutan untuk pasaran . Sekiranya anda mencari telefon pintar yang berpatutan dengan harga mampu milik, berikut adalah spesifikasi dan harga telefon pintar.



1. Galaxy A01


Samsung Galaxy A01 tetapi mengenai ketangguhan, telefon bimbit ini dapat dibandingkan dengan peranti lain di kelasnya. Galaxy A01 dilengkapi dengan RAM 2GB dan pemproses Snapdragon 439 Octa-core yang akan menyokong apa sahaja aktiviti anda.


Storan 16GB yang disertakan dalam telefon bimbit ini menjadikan keperluan penyimpanan untuk video, foto, muzik, atau fail penting lain dipenuhi. Selain itu, slot memori luaran hingga 512 GB dan bateri 3.000 mAh ditambah.


2. Galaxy A10


Samsung A10 pertama kali dipasarkan di pada April 2019 . Tetapi mungkin pada masa ini harga jual lebih murah memandangkan sudah 2 tahun berlalu. Peranti ini membawa skrin 6.2 inci dengan resolusi jenis PLS 720 x 1.560 piksel dengan takuk Infinity V.


Telefon pintar ini dilengkapi dengan RAM 2GB dan ROM 32GB, kamera belakang 13MP, kamera depan 5MP, bateri 3,400 mAh dan dilengkapi dengan pengimbas muka dan pemproses Exynos 7884B. Untuk keperluan multitasking biasa, peranti ini patut diandalkan.


3. Galaxy A10s


Telefon pintar ini menawarkan skrin HD + TFT 6,2 inci yang luas untuk pengalaman visualisasi anda. Bateri juga dikelaskan sebagai jumbo, iaitu 4.000 mAh untuk menyokong aktiviti harian anda.


Mengenai prestasi, telefon pintar ini dikuasakan oleh pemproses 2GHz, 1.5GHz yang disokong oleh RAM 2GB dan ROM 32GB dengan slot memori tambahan hingga 512GB. Turut hadir ialah kamera belakang 12MP + 2MP dan kamera depan 8MP sehingga momen yang anda tangkap dapat lebih jelas dan jelas.


4. Galaxy A11


Peranti ini walaupun murah, telefon bimbit ini sudah membawa triplet kamera belakang, iaitu Kamera Kedalaman 2MP, Kamera Utama 13MP, dan Kamera Ultra Wide 5MP. Manakala kamera depannya berukuran 8MP.


Perkara prestasi juga lebih berkualiti daripada tiga senarai sebelumnya. Kerana Galaxy A11 mempunyai RAM 3GB dan ROM 32GB yang dapat memaksimumkan multitasking anda. Tambahan 4,000 sokongan bateri yang menjadikan telefon bimbit ini dapat digunakan untuk jangka masa yang lebih lama.


5. Galaxy A20


Dikeluarkan pada masa yang sama dengan Galaxy A10, telefon pintar ini membawa prestasi yang sedikit lebih baik daripada yang dimiliki oleh adik-beradiknya. Galaxy A20 membawa resolusi skrin 6.4 720 x 1.560 piksel Super Amoled dengan takuk Infinity V.


Telefon bimbit ini bergantung pada Exynos 7884B yang digabungkan dengan 3GB RAM dan 32GB memori dalaman dengan slot microSD tambahan hingga 512GB. Ia juga dilengkapi dengan bateri 4.000 mAh, kamera belakang 3MP dan 5MP, dan kamera depan 8MP. 


Itu adalah beberapa cadangan untuk telefon pintar Samsung yang mampu  milik. Walaupun tidak terlalu mahal, prestasinya dapat diandalkan untuk keperluan multitasking, permainan, dan hiburan lainnya.

Previous Post Next Post

Contact Form