Pertarungan Sengit 3 Telefon untuk Permainan Mudah Alih Terbaik

 


Bermain permainan mudah alih menjadi lebih seronok dan menggembirakan ketika menggunakan telefon permainan. Pertempuran sengit berlaku dari tiga telefon permainan terbaik hari ini.

Kepentingan awam yang besar dalam permainan mudah alih memaksa pemaju untuk menyesuaikan diri dengan peralihan minat. Bukan itu sahaja, terdapat banyak pengeluar telefon bimbit yang berusaha mengembangkan platform untuk pemain mendapatkan pengalaman permainan mudah alih yang luar biasa.


Sekurang-kurangnya pada tahun 2021 hingga April, kami telah memberikan maklumat mengenai telefon pintar baru yang bertujuan untuk bermain permainan. Telefon permainan seperti Asus ROG 5, Black Shark 4 dan Nubia Red Magic, adalah telefon pintar baru dengan spesifikasi luar biasa yang dibuat khas untuk pemain.



Untuk memudahkan anda membuat pilihan, kami akan memberikan sedikit maklumat mengenai spesifikasi ketiga-tiga telefon permainan tersebut. Berikut adalah perbandingan tiga telefon permainan terbaik, iaitu Asus ROG 5 vs Black Shark 4 vs Nubia Red Magic.


Asus ROG 5


Untuk membuktikan keganasannya, Asus ROG 5 mengimplementasikan chipset telefon bimbit Android terpantas hari ini, iaitu Snapdragon 888 dan GPU Adreno 660. Telefon permainan ini juga disokong dengan RAM LPDDR5 dan memori dalaman UFS 3.1. Agar prestasi meningkat ketika bermain permainan, Asus ROG 5 menghadirkan Mode X yang telah ditingkatkan dari pendahulunya. Ia juga menawarkan varian RAM bermula dari 8 GB, 12 GB dan 16 GB.


Pemain permainan juga dapat mengendalikan CPU, GPU, had termal, kadar penyegaran, kepekaan sentuhan dan jaringan, baik per permainan dan aplikasi. Yang luar biasa adalah bahawa Asus ROG 5 menawarkan kadar penyegaran 144Hz, masa tindak balas ms, sentuhan 300 Hz dan latensi sentuhan 24.3 ms. Jumlah kadar penyegaran yang ditawarkan dapat memberikan pengalaman permainan yang lebih menakjubkan, kerana dapat melancarkan proses bermain permainan dengan grafik bahkan 60fps atau ultra HD.


Jangan lupa, dengan kehadiran panel AMOLED E4 buatan Samsung berukuran 6.78 inci Full HD + di skrin. Kuasa bateri yang ditawarkan adalah hingga 6.000 mAh, dan kelajuan pengecasan adalah teknologi pengecasan pantas dan penjimatan kuasa 65W yang menjadikan bateri tahan lebih lama. Untuk memaksimumkan pemain ketika bermain permainan, Asus juga menyajikan beberapa aksesori tambahan seperti Kunai 3 Gamepad, ROG Clip, Aero Case, Aeroactive Cooler 5, Lightning Armour Case, ROG Cetra II, ROG Strix GO BT II.


Black Shark 4


Dilengkapi dengan saudara kandungnya, varian 4 Pro, Black Shark 4 menampilkan skrin AMOLED E4 6.67 inci dari Samsung. Kadar penyegaran telefon permainan ini menyerupai Asus ROG 5, iaitu 144Hz. Nampaknya sudah menjadi standard untuk telefon permainan hari ini untuk memiliki kadar penyegaran ini, memandangkan banyak permainan mudah alih dalam talian memberikan pengalaman permainan dengan grafik melebihi 30 fps.


Sementara itu, kadar pensampelan sentuhan mencapai 720 Hz dan kelewatan masa tindak balas sentuhan berbilang jari adalah 8.3ms. Dilengkapi dengan ciri-ciri seperti Air Trigger ROG Phone, Black Shark 4 mempunyai kelebihan lain yang dapat disembunyikan dan mengenali tekanan lembut atau kuat. Walaupun RAM yang ditawarkan cukup besar, sehingga 12GB.


Ketika datang ke chipset, Black Shark 4 dikuasakan oleh Snapdragon 870 dan GPU Adreno 650. Tetapi sayangnya, walaupun memiliki pengisian cepat 120W, untuk telefon permainan, Black Shark 4 hanya memiliki kapasiti bateri 4,500 mAh. Menariknya, telefon ini dapat meningkatkan kelajuan pengecasan dari 0 hingga 100% hanya dalam 14 minit 50 saat.


Nubia Red Magic


Sebagai salah satu telefon permainan terbaik, mengenai RAM Nubia Red Magic mempunyai kelebihan berbanding pesaing yang mencapai 18 GB ketika memilih varian 6 pro. Sementara itu, Nubia Red Magic 6 mempunyai 12 GB RAM. Selain kapasiti RAM yang merupakan nilai tambah, ketika menyangkut kadar penyegaran, telefon ini menembusi dan mengatasi pesaingnya.


Pemain permainan dapat menikmati kadar penyegaran hingga 165Hz yang dikuasakan oleh pemproses Snapdragon 888 yang menjalankan sistem operasi Android 11 dan antara muka pengguna Red Magic OS 4. Red Magic 6 mempunyai layar FHD + Amoled 6,8 ​​inci. Kemudian telefon ini juga ditanamkan dengan kipas penyejuk yang berputar 18.000 RPM di Red Magic 6 dan 20. RPM dalam versi Pro. Sehingga memberikan kemudahan kepada pemain untuk bermain kerana mereka tidak perlu bimbang tentang kepanasan yang akan berlaku di telefon bimbit ketika bermain permainan.


Bateri telefon bimbit ini mempunyai kapasiti 5050 mAh yang menyokong pengecasan pantas 65W pada Red Magic 6. Untuk mengecas sendiri, Red Magic 6 hanya memakan masa sekitar 38 minit.


Dari tiga telefon permainan terbaik, apa yang anda pilih? Pada pendapat anda, mana yang paling unggul untuk memberikan pengalaman permainan yang luar biasa?

Pertarungan Sengit 3 Telefon untuk Permainan Mudah Alih Terbaik Pertarungan Sengit 3 Telefon untuk Permainan Mudah Alih Terbaik Reviewed by thecekodok on 4:59:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.