Ulasan Galaxy Buds Pro, Fon telinga TWS Terbaik Samsung

 


Semasa memperkenalkan siri Galaxy S21, Samsung juga melancarkan Galaxy Buds Pro. Ini adalah fon telinga stereo tanpa wayar (TWS) terbaik yang pernah dibentangkan oleh gergasi teknologi Korea Selatan.

Kami menggunakan Galaxy Buds Pro dalam beberapa minggu. TWS sangat memuaskan, bukan hanya kerana kualiti suara yang memanjakan telinga, ciri-ciri yang dibawanya menambah nilai unggulnya.


Untuk perinciannya, berikut adalah ulasan ringkas mengenai Samsung Galaxy Buds Pro.



Reka bentuk

Galaxy Buds Pro mempunyai bentuk yang berbeza dari Galaxy Buds Live yang dibincangkan kerana reka bentuknya seperti kacang. Kesamaan kecil hanya terdapat di permukaan luar yang berkilat, dan kotaknya adalah kotak kecil yang mudah dimasukkan ke dalam poket.


Samsung menjadikan permukaan casing dengan kemasan matte, menjadikannya selesa dipegang di tangan anda. Terdapat tiga pilihan warna yang disediakan, selain warna hitam yang ditinjau oleh kami, terdapat Phantom Violet dan Silver.


Earbud mempunyai badan yang tebal, walaupun begitu pas di telinga dan tidak mudah lepas ketika bergerak. Samsung menyediakan eartips dalam tiga saiz yang berbeza sehingga dapat disesuaikan agar sesuai dengan lubang telinga.


Permukaan earbud berkilat dengan sensor sentuh. Pengguna dapat mengawal pembatalan bunyi aktif (ANC), pembantu digital, menaikkan kelantangan naik dan turun dan menyesuaikan trek Spotify.


Menggunakan Galaxy Buds Pro untuk jangka masa yang panjang tetap TWS sudah mempunyai IPX7, jadi anda tidak perlu risau jika berpeluh atau hujan ketika dalam perjalanan.


Sambungan

Menyambungkan Galaxy Buds Pro ke telefon pintar Samsung sangat mudah. Apabila anda membuka penutupnya, pop timbul yang meminta untuk menyambungkan peranti akan muncul.


Galaxy Buds Pro juga mudah dihubungkan dengan mudah ke komputer riba Windows 10 dan macOS dengan Bluetooth. Begitu juga iPhone, tetapi sayangnya Samsung belum memberikan pilihan Galaxy Buds Pro dalam aplikasi iOS sehingga pengguna tidak dapat membuat pengaturan.


ciri-ciri

Terdapat banyak ciri yang disediakan oleh Samsung pada Galaxy Buds Pro, tetapi ANC adalah yang paling penting. Ciri ini dapat mengurangkan kebisingan kenderaan atau deru hujan dengan cukup baik.


Pengguna boleh menyesuaikan kekuatan pelemahan, tetapi kami tidak merasakan perbezaan yang ketara. Menariknya ada fitur pengesanan suara, ketika dihidupkan, secara automatik akan mengurangkan suara muzik dan mengaktifkan suara ambien ketika mengesan suara pengguna.


Hanya ada sedikit jeda dan memerlukan masa untuk muzik kembali. Walaupun begitu, ciri ini sangat berguna ketika kita bercakap dengan rakan sekerja atau ketika memesan makanan di kafe. Jadi tidak perlu mengeluarkan earbud atau menekan butang jeda di telefon.


Ciri lain yang tidak kurang menariknya ialah Audio 3D. Ini adalah jawapan Samsung untuk ciri Spatial Audio pada Apple AirPods Pro. Semasa menggunakannya, ia tidak kalah dengan eraphone yang dibuat oleh Apple.


Audio 3D pada Galaxy Buds Pro benar-benar memberikan sensasi sistem bunyi ketika menonton di pawagam. Di mana kepala berpusing, suara itu kelihatan masih datang dari depan. Kesan sekeliling juga menjadikan filem yang anda tonton menjadi hidup.


Samsung juga menyediakan ciri Find My Earbuds yang membolehkan pengguna melihat titik terakhir dari kedudukan Galaxy Buds Pro, walaupun ketika offline dan terputus dari Bluetooth. Permudah mencari fon telinga ini jika terselip, dijatuhkan atau dicuri.


Kualiti audio: Kualiti audio yang ditunjukkan oleh Galaxy Buds Pro sangat bagus. Tweeter 11mm dan woofer 6.5mm memberikan suara yang seimbang, tidak condong ke treble atau bass.

TWS nampaknya dapat menyesuaikan pelbagai jenis lagu yang dimainkan dengan betul. Hasilnya, lagu Pamungkas yang berjudul To The Bone dan Rose berjudul On The Ground begitu memuaskan untuk didengar.


Galaxy Buds Pro juga boleh dipercayai semasa bermain permainan. Terima kasih kepada mod permainan, kami tidak menyedari kelewatan antara suara dan aksi di layar.



Kami mempunyai masa untuk menggunakan fon telinga ini untuk panggilan video WhatsApp, Zoom dan Meet melalui desktop atau mudah alih. Suara yang didengar oleh pembicara itu jelas tanpa perlu mengulangi apa yang dia katakan.



Bateri


Samsung mendakwa Galaxy Buds Pro dapat bertahan sehingga 5 jam penggunaan dengan ANC. Apabila digunakan, fon telinga ini hanya dapat bertahan hingga 4 jam 20 minit.


Sarung itu sendiri dikatakan dapat membekalkan penggunaan sehingga 13 jam apabila ANC diaktifkan. Atau jika dilumpuhkan, ia memberi masa tambahan sehingga 20 jam. Pengalaman kami sendiri dapat mengisi hingga 3 masalah.


Samsung juga menyediakan ciri pengecasan pantas. Hanya 5 minit dapat menggunakan Galaxy Buds Pro selama satu jam penggunaan.



Pendapat Kami

Tidak salah melabel Galaxy Buds Pro sebagai TWS terbaik Samsung setakat ini. Ciri-ciri yang dimiliki lengkap, kualiti suara memuaskan telinga.


Tetapi ada sedikit catatan, fon telinga ini yang berharga Rp 3 juta tidak menyokong Pembantu Google. Selain itu, tidak ada tetapan dalam aplikasi Buds di iOS, sehingga fitur tersebut tidak digunakan secara optimum pada iPhone.

Ulasan Galaxy Buds Pro, Fon telinga TWS Terbaik Samsung Ulasan Galaxy Buds Pro, Fon telinga TWS Terbaik Samsung Reviewed by thecekodok on 10:08:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.