Clubhouse untuk Android Akan Dilancarkan Bulan Depan?


 Clubhouse adalah platform media sosial kegemaran terbaru yang malangnya hanya tersedia di iOS. Tetapi kebocoran terbaru menunjukkan pengguna Android tidak perlu menunggu lama untuk bergabung dengan Clubhouse.

Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Clubhouse Paul Davidson sebelum ini mengesahkan pengembangan aplikasi Clubhouse untuk Android beberapa bulan yang lalu. Dalam perbincangan dewan bandar raya bulan lalu, dia juga mengatakan Clubhouse untuk Android akan memakan masa beberapa bulan untuk dilancarkan.


Sekarang teka-teki ketika Clubhouse untuk Android akan dilancarkan nampaknya mulai dijawab. Ini dinyatakan melalui tweet oleh pemaju Android Clubhouse Mopewa Ogundipe di akaun Twitternya.



Dalam tweet itu, Ogundipe menunjukkan dua tangkapan layar profilnya di Clubhouse, yang pada gambar kedua menunjukkan kata-kata 'dihantar dari Pixel saya'. Ogundipe sendiri telah bergabung dengan Clubhouse sejak Februari lalu.


Bagaimana ia bermula 😊 pic.twitter.com/SPc5A3mUZd


- Mopewa (@mopewa_o) 11 April 2021


Kemudian pembangun Morgan Evetts membalas tweet itu dan mengatakan bahawa Ogundipe telah mengembangkan aplikasi Clubhouse untuk Android selama enam minggu terakhir. Pada akhir tweetnya, Evetts mengatakan kemungkinan aplikasi ini akan dilancarkan pada bulan Mei, seperti dikutip dari Gizmochina, Jumat (16/4/2021).


Mopewa telah mengusahakan aplikasi Clubhouse Android selama lebih kurang enam minggu sekarang, dan aplikasi ini berjalan lancar


Tarikh pelepasan kasar: Mei https://t.co/jI63NPw2Od


- Morgan Evetts (@morqon) 11 April 2021


Sejak dilancarkan pada April 2020, populariti Clubhouse terus meningkat dan telah digunakan oleh banyak tokoh terkenal seperti Elon Musk, Bill Gates, Oprah, dan lain-lain. Sehingga Februari 2021, aplikasi sembang audio ini telah dimuat turun lebih dari 10 juta kali walaupun hanya tersedia di iOS.


Walaupun Clubhouse masih terhad untuk pengguna iOS, platform yang bersaing bersaing untuk melancarkan klon. Sebagai contoh, Twitter Spaces tersedia untuk iOS dan Android, dan Telegram yang melancarkan ciri Voice Chats 2.0.

Previous Post Next Post

Contact Form