Dijual, Sony menjadikan versi terbaru penghawa dingin yang dipasang pada badan


 Ketika Sony pertama kali melancarkan Reon Pocket pada tahun 2019, Sony diejek bahawa alat yang boleh dipakai ini hanyalah gimik. Sebenarnya, Reon Pocket berguna dan menarik banyak pengguna. Sekiranya ia tidak laku, bagaimana Sony boleh membuat versi terbaru.

Musim panas di Jepun tahun ini dijangka lebih panas daripada biasa. Menyambut musim ini, Sony melancarkan Reon Pocket 2 untuk menolong orang menghindari terlalu panas.


Reon Pocket 2 dijual dengan harga 15,000 yen . Tetapi berita buruknya ialah Sony hanya menjual alat pakai ini di Jepun. Setakat ini, tidak ada rancangan untuk memperluas ketersediaannya ke negara lain.



Dipetik dari BGR, AC peribadi yang disambungkan ke telefon pintar ini boleh dipakai di bahagian belakang dengan bantuan tali leher aksesori yang diletakkan di leher. Aksesori tambahan diperlukan sekiranya pengguna ingin memakainya dengan pakaian biasa yang tidak mempunyai poket khas untuk meletakkan Reon Pocket.


Namun, jika pengguna membeli pakaian yang telah dirancang untuk dilekatkan pada Reon Pocket di belakang seperti gambar di bawah, mereka tidak memerlukan tali leher.


Berbanding dengan versi pertama, Reon Pocket 2 mempunyai ciri penyejukan dan pemanasan yang semakin ditingkatkan berkat reka bentuk litar baru. Bahagian yang bersentuhan langsung dengan kulit juga terbuat dari keluli tahan karat, bukan silikon.


Reon Pocket 2 juga dirancang agar lebih tahan terhadap tetesan peluh dan air sehingga dapat digunakan untuk berbagai kegiatan di luar, termasuk sukan sederhana seperti berjalan kaki dan golf.


Oleh kerana wabak ini belum berakhir, banyak orang ingin menghabiskan banyak masa di luar rumah sepanjang musim panas sehingga alat penyaman udara peribadi ini mungkin berguna.


Seperti versi sebelumnya, Reon Pocket 2 menyambung ke aplikasi di telefon pintar melalui Bluetooth. Aplikasi ini dapat mentafsirkan data badan, termasuk suhu dan jenis aktiviti, untuk menyesuaikan diri dengan tahap suhu yang selesa.


Peranti ini menggunakan bateri mudah alih 3,350 mAh yang boleh dicas semula yang dapat digunakan hingga 4 jam pada Tahap 1 dalam mod sejuk dan hangat. Untuk mod intensiti tertinggi (Tahap 4), daya tahan antara 1.5 jam hingga 2 jam.

Previous Post Next Post

Contact Form