Game Arena of Valor Menyajikan Ciri Baru, Wira yang Dioptimumkan


 Garena AOV baru sahaja melakukan kemas kini terbaru pada hari Selasa, 27 April 2021 semalam. Melalui kemas kini ini, terdapat ciri dan pengoptimuman sistem terkini yang harus anda ketahui.

Ciri-ciri ini adalah Kejuaraan Dalam Permainan yang disebut Championship, Rework Rune and Talent, serta pengoptimuman Hero Skills untuk Qi, Annette, Skud, dan Joker.


Untuk maklumat lengkap mengenai kemas kini AOV terkini pada 27 April 2021, anda dapat melihat maklumatnya secara langsung di bawah.


Kejohanan

Mod kejuaraan adalah mod kejohanan dalam permainan, di mana pemain dapat bersaing dengan pemain lain. Tidak seperti Pertandingan Pantas 5v5 atau Perlawanan Peringkat. Mod Kejuaraan akan mengundang anda untuk bermain Separuh Profesional di mana terdapat hadiah menarik yang anda dapat.


Sekiranya pemain mahu memainkan mod ini, anda boleh memasuki Pusingan Pantas dan memilih Mod Kejuaraan. Mod ini hanya dibuka pada waktu-waktu tertentu, jadi pastikan anda memeriksa tarikh ketika mod dibuka.


Melalui mod ini, pemain boleh memilih untuk bermain solo, duo, trio, atau sebagai lima. Setiap pasukan akan bertarung dalam 4 Pusingan, dan pemain hanya perlu memenangi 3 Pusingan untuk menjadi juara.


Sekiranya anda kalah, anda akan segera keluar dari kejohanan Championship. Sekiranya anda berjaya memenangi Championship Mode, anda boleh mendapatkan pelbagai hadiah menarik, seperti Championship Emoji, Exclusive Frames, Skins, dan Voucher.


Adakah anda bersedia untuk menjadi yang terbaik dalam Mode Kejuaraan? Untuk maklumat lebih lengkap, anda boleh menyemak artikel di laman web Garena AOV rasmi.


Buat semula Bakat dan Rune

Terlepas dari modus baru, Garena AOV juga membuat perubahan pada Talent dan Rune dalam permainan. Secara keseluruhan, ada 3 Bakat yang telah menerima perubahan yang signifikan, yaitu Daze, Roar, dan Disrupt.


Dalam kemas kini terbaru, Talent Daze kini akan Mematikan semua musuh selama kira-kira 0.75 saat, memberi Perlahan sebanyak 20%, mengurangkan Pertahanan Fizikal dan Pertahanan Sihir musuh selama 2.5 saat.


Seterusnya ialah Talent Roar, yang kini meningkatkan Resistance sebanyak 25% dan Attack Damage sebanyak 10%. Bukan itu sahaja, apabila Bakat ini aktif, pemain akan mendapat pemulihan 2% dari Max HP per 1 saat selama 6 saat.


Terakhir adalah Talent Disrupt, yang kini mempunyai dua kesan berbeza ketika digunakan pada menara musuh atau sekutu. Sekiranya digunakan di menara musuh, Menara akan terkena Senyap selama 4 saat.


Sementara itu, ketika digunakan di menara sekutu, menara akan mendapat kekebalan terhadap kerosakan dan menembak 2 peluru setiap kali menyerang selama 4 saat. Kesan ini tidak boleh ditumpuk dan tidak mengembalikan Cooldown.


Sekiranya digunakan selama 60 saat, kesannya hanya bertahan selama 1 saat. Selain daripada Talent, Rune Explosive Shield juga menerima perubahan yang ketara.


Stack akan dikumpulkan semasa mengambil kerosakan dari pahlawan musuh selama 5 saat (maksimum 1 tumpukan sesaat). Apabila 4 Stack dikumpulkan, akan mencetuskan letupan dalam jarak 4m dan menangani Magic Damage sebanyak 2% dari Max HP.


Wira akan mendapat pemulihan HP berdasarkan 7% HP Max. Setiap letupan yang berlaku akan memulihkan HP berdasarkan 3% Max HP (kesan ini mempunyai cooldown 10 saat).


Dioptimumkan Hero Qi, Joker, Skud, dan Annette

Terdapat 4 pahlawan yang menerima perubahan ketara pada kemas kini pada 27 April 2021 semalam. Mereka adalah Skud, Annette, Joker, dan juga Qi. Berikut adalah perincian perubahan bagi setiap Wira dalam tambalan terbaru.


Wira Skud

Terdapat beberapa perubahan pada status asas dan juga kesan kemahiran Skud. Ini akan menjadikannya Warrior yang lebih menakutkan di arena pertempuran.


Atribut Asas:

HP maksimum: 3563 → 3865

Pertumbuhan HP: 345.5 → 356.5

Kerosakan Serangan: 171 → 160

Pertumbuhan Kerosakan Serangan: 13.2 → 12

Pertumbuhan Pertahanan Fizikal: 26.4 → 22.5

Radius Serangan Biasa: 3 m → 2.5 m

Pasif: Kemarahan Anabolik

Setiap Skud Normal Attack akan memberikan 60 ~ 200 bonus (+ 2% bonus maksimum HP) (+ 25% bonus Magic Damage) Magic Damage (bonus ini tidak boleh muncul sebagai Critical Hit). Skud HP maksimum meningkat sebanyak 10% (+ 1% setiap tahap Wira).


Kemahiran 1: Furious Charge

Skud mencapai sasaran, dan memberikan 200/240/280/320/360/400 (+ 0.8 Kerosakan Serangan) Kerosakan Fizikal kepada musuh di sepanjang jalan.


Sekiranya ia menyerang musuh, Skud Attack Speed ​​akan meningkat sebanyak 20/24/28/32/36/40%, dan Normal Attack yang diperkuat oleh kesan Pasif dan Skill 2 akan menangani 50% Magic Damage tambahan selama 5 saat (Cooldown 8 saat).


Jarak: 5.5m → 5m


Kemahiran 2: Sarung Tangan Kuasa

Skud akan mengumpul tenaga ke kepalannya, meningkatkan Kelajuan Pergerakan selama 5 saat dan menurun dengan perlahan.


Penawaran Normal Attack yang diperkukuhkan seterusnya 300/400/500/600/700/800 (+ 8% bonus HP Maksimum) (+1.0 Kuasa Sihir) Kerosakan Sihir (hit seterusnya tidak dapat muncul sebagai Hit Kritikal) dan memberikan kadar perlahan 30 / 36/42/48/54/60% selama 2 saat.


Menyerang musuh dengan Normal Attack semasa Power Glove aktif akan mengurangkan Cooldown Skill sebanyak 50% (Cooldown 10 saat).


Ultimate: Wild Beast Fury

Skud akan mengumpulkan kekuatan selama 0.8 saat dan kebal terhadap kesan kawalan, kemudian memutar dan memukul semua musuh di sekitar, menangani 400/600/800 (+1,2 Kerosakan Serangan) Kerosakan Fizikal, menghalau mereka selama 1.5 saat (30 saat cooldown)


Pasif: Apabila Kemahiran Ultimate siap, membunuh Creep atau Forest Creep akan mengembalikan 4/6/8% Max HP kepada diri sendiri.


Wira The Joker

Wira DC ini mendapat perubahan kemahiran yang ketara, di mana dia dapat menyimpan 5 Enhanced Bullets dalam satu masa.


Pasif: Punch Line

Boleh menyimpan 5 Peluru yang Disempurnakan dalam satu masa, dan ada mekanisme baru untuk mendapatkan Peluru yang Ditingkatkan.


Pertama, serang wira musuh menggunakan Skill 1 (The Killing Joke) untuk mendapatkan 2 peluru atau tekan Unit Bukan Wira untuk mendapatkan 1 peluru. Kedua, gunakan Kemahiran Utama (Ketawa dalam tin) untuk mendapatkan 3 peluru.


Bullet Enhanced Bullet: 120 (+12 per level) (+ 0.6 Attack Damage) → 3% dari HP semasa sasaran (+ 1% per level 2) (+0.4 Attack Damage)

Dihapus: Kesan Lambat Peluru yang Ditingkatkan


Kemahiran 1: Lelucon Membunuh

Mekanisme Baru: Musuh yang dilanda serangan roket akan menerima 30% Perlahan selama 2 saat.


Muktamad: Ketawa dalam tin

Kesan Lambat: (50% ~ 90%) → Kekal 50%

Tempoh perlahan: 1 saat → 2 saat


Wira Annette

Hero Annette mendapat perubahan pada hampir semua kemahirannya untuk menjadi sokongan yang boleh dipercayai. Harapannya ialah dengan perubahan ini, prestasi Annette dalam pertempuran akan menjadi lebih baik.


Pasif: Whisperwind

Rework: Setiap 20 saat, Annette akan menerima Whisperwind dan meningkatkan Kecepatan Pergerakannya sebanyak 15% dalam tempoh ini.



Apabila Annette atau HP sekutu kurang dari 85%, Whisperwind akan mengaktifkan dan memulihkan 225 (+20 per tahap) (+ 0,6 MP) HP (+20 per tahap) pada dua Wira berdekatan dengan HP terendah dalam radius 4 m.


Apabila terdapat pahlawan ramah di sekitar Annette yang menggunakan kemahiran atau ketika Annette menyerang musuh dengan serangan biasa, dia akan menerima Whisperwind 1 saat lebih cepat.


Kemahiran 1: Gust Force

Penalaan Tangan-tangan: Memendekkan masa pengaktifan


Baru: Ketika memukul musuh di kawasan tengah, Annette menerima Whisperwind 1 saat lebih cepat, dan kesan pengurangan masa Whisperwind ini hanya dapat terjadi hingga 4 kali.


Bonus kerosakan di kawasan tengah: 2% dari HP Maksimum sasaran → 1% dari HP Maksimum sasaran.


Kemahiran 2: Wind Cuffs

Kesan Pasif: Bonus Pertahanan Fizikal dan Sihir yang Dihapus, saiz Perisai ialah 300 ~ 600 + 0.5 MP → 750 ~ 1500 + 1.0 MP


Muktamad: Tembok Badai

Baru: Jika ada pahlawan yang ramah di sekitar Annette ketika Whirlwind dipanggil, skill ini dapat diaktifkan kembali (dalam selang waktu 2 detik); jika fasa ke-2 tidak dicetuskan, maka 30% Cooldown akan dikembalikan; Annette juga menerima Whisperwind 5 kali lebih pantas.


Annette dan rakan-rakannya di angin akan menerima 50 ~ 100 Pertahanan Fizikal dan Sihir dan 20% Kelajuan Pergerakan


Dihapus: Kesan Kawalan Pudar

Radius Pengaktifan: 6 m → 4,5 m

Skill Radius: 3,5 m → 4,25 m

Durasi : 2.5 saat → 2 saat

Durasi Kesan Kawalan: 1 saat → 0,75 saat

Kerosakan: 400 ~ 800 + 0.5 MP → 300 ~ 600 + 0.5 MP

Wira Qi

Walaupun dia kuat, Qi mengalami kesukaran ketika pertandingan memasuki fasa Pertengahan / Akhir Permainan. Dalam kemas kini terbaru ini, Qi menerima perubahan ketara pada mekanisme Kemahiran Ultimatenya.


Atribut Asas:

Kelewatan antara serangan normal meningkat sebanyak 0.066 saat.

Julat Serangan Normal dikurangkan sebanyak 0.5m, sementara jarak Serangan Normal yang Disempurnakan tetap sama.

Serangan Normal yang Disempurnakan dapat disimpan hingga 4 kali, dan terdapat penanda di bawah HP Bar.

Tingkatkan kualiti bertujuan untuk Skill 1, 2, dan Ultimate untuk meningkatkan ketepatan Kemahiran.

Pasif: Aura Perlindungan

Kuatkan bonus Kerosakan Fizikal dari Normal Attack: 0.4 Attack Damage → 30 (+5 per level) (+ 0.25 Attack Damage).

Pemulihan HP dari serangan biasa: 120 (+30 setiap tahap) → 100 (+25 setiap tahap).

Bonus Pertahanan Fizikal Stack Aura: 50 (+10 setiap tahap) → 30 (+5 setiap tahap).

Kemahiran 1: Starchaser

Kelajuan Pergerakan: 17m / s → 15m / s

Kerosakan Asas: 240/290/340/390/440/490 (+ 0.85AD) → 300/375/450/525/600/675 (+ 0.55AD)

Kemahiran 2: Pengocok Gunung

Mekanisme Baru: Hit terakhir akan mengurangkan Speed ​​Movement sebanyak 50% selama 1 saat. Bar Penunjuk telah ditambahkan di atas kepala, untuk menunjukkan penanda masa Hit ke-5 dan kesan Perlahan.

Kerosakan Pangkalan: 90/108/126/144/162/180 (+ 0.4AD) → 120/150/180/210/240/270 (+ 0.25AD)

Pengurangan Pertahanan Fizikal: 20/28/36/44/52/60 → 15/20/25/30/35/40

Muktamad: Dragon's Bane

Mekanisme Kerosakan Dua Fasa: Jika sasaran tercapai, Qi dapat memicu fasa ke-2 setelah 3 saat, dan jika sasaran dihantam ke dinding, cooldown fasa ke-2 akan diset semula.


Mekanisme Baru: Unit yang memukul Kemahiran Ultimate unit lain juga akan mengalami Kerusakan Fisik yang sama dan ditiup selama 0,5 saat.


Kerosakan Pangkalan: 240/360/480 (+ 0.6AD) → 300/450/600 (+ 0.45AD)

Kerosakan Perlanggaran: 80/120/160 (+ 0.2AD) → 100/150/200 (+ 0.1AD)

Kerosakan Fasa ke-2: 160/240/320 (+ 0.4AD) → 200/300/400 (+ 0.25AD)

Itulah beberapa perubahan yang mesti anda ketahui mengenai kemas kini AOV terbaru pada 27 April 2021. Jangan lupa untuk mengemas kini klien terbaru AOV dan bermain dengan rakan anda sekarang!

Previous Post Next Post

Contact Form