HP Specter x360 14 Dilancarkan , berikut adalah spesifikasi


 HP membawa komputer riba terbaru Specter x360 14 yang membawa serangkaian penambahbaikan daripada pendahulunya. Berikut adalah spesifikasi  lengkap untuk HP Specter x360 14

Salah satu perbezaan yang paling jelas adalah reka bentuk kerana komputer riba ini mempunyai nisbah aspek 3: 2. Specter x360 14 berjaya memasukkan paparan 15 inci ke bingkai 13.5 inci yang menjadikannya kelihatan lebih padat.


Skrin ini didakwa memberikan skrin tontonan menegak yang 20% ​​lebih besar daripada komputer riba 13 inci di pasaran. Berkat bezel yang sangat nipis, nisbah skrin-ke-badan adalah 90.33%.



Dilengkapi dengan layar sentuh OLED dengan True Black HDR, Spectre dapat memberikan warna dengan ketepatan yang sangat kaya, perincian yang sangat kaya berkat kemampuan penentukuran warna 100%,.


Reka bentuk permata dengan sudut heksagonnya juga menjadikan komputer riba yang boleh ditukar ini kelihatan lebih premium dan futuristik. Skrin sentuh juga disokong oleh stylus pen yang dapat dilampirkan terus ke badan komputer riba dengan mekanisme magnet.


HP Specter x360 14HP Specter x360 14 Foto: Dok. HP

Specter x360 14 dilengkapi dengan pemproses Intel Core i7 generasi ke-11 dan disokong oleh kad grafik Intel Iris XE bersepadu. Kinerjanya disokong oleh RAM hingga 16GB dan SSD hingga 2 TB, dan sudah mempunyai sijil Intel EVO.


HP Specter x360 didakwa sebagai komputer riba premium pintar kerana dapat menyesuaikan diri dengan keperluan pengguna. Melalui fitur Smart Sense yang dapat menyesuaikan sistem dengan kebutuhan anda, misalnya mengurangi kebisingan dari peminat ketika menonton atau meningkatkan prestasi dan suhu ketika mengedit video.


Dalam era pertemuan dan pembelajaran dalam talian, Specter x360 14 juga dilengkapi dengan fitur AI Noise Removal yang dapat menghilangkan kebisingan latar belakang dari aplikasi persidangan video seperti Zoom atau Microsoft Teams.


Selain daripada Specter x360 14, HP juga telah membawa Seri Envy dan Pavilion Series terbaru . Siri Envy ditujukan untuk profesional yang produktif, sementara Pavilion Series mensasarkan generasi milenium dan Gen Z yang lebih kasual.


Sama seperti adik beradiknya yang lebih premium, HP Envy Series juga membawa CPU Intel Core generasi ke-11. Komputer riba ini menyokong RAM hingga 16GB dan SSD hingga 512GB, dengan varian tertinggi yang mempunyai sijil Intel EVO.


Siri komputer riba ini terdapat dalam tiga model, iaitu Envy x360 yang boleh ditukar, dan Envy 13 dan Envy 15 dengan reka bentuk yang lebih konvensional. Untuk kesambungan, HP Envy Series dilengkapi dengan Thunderbolt 4, Wi-Fi 6 dan Bluetooth 5.0.


Sementara itu, HP Pavilion Series menggunakan CPU Intel generasi ke-11 hingga Core i7. Untuk simpanan, komputer riba ini dibekalkan dengan SSD hingga 512 GB.


HP juga menghadirkan komputer riba ini dalam tiga model, iaitu Pavilion x360 yang dapat diputar hingga 360 darjah, dan Pavilion 13 dan Pavilion 14 dengan model yang lebih tradisional.


HP mendakwa bateri Seri Pavilion dapat bertahan hingga 11 jam dan telah disokong oleh ciri pengecasan pantas. Ciri sokongan lain ialah audio dari Bang & Olufsen.



HP Specter x360 14 Dilancarkan , berikut adalah spesifikasi HP Specter x360 14 Dilancarkan , berikut adalah spesifikasi Reviewed by thecekodok on 5:31:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.