Ibu, Inilah Cara Mengesan Lokasi Suami Anda Dengan Menggunakan WhatsApp

 


Kadang kala, kita ingin tahu di mana suami kita, masih di pejabat atau melepak. Anda boleh mengesannya hanya menggunakan WhatsApp.

Terdapat beberapa cara untuk mencari lokasi orang lain menggunakan WhatsApp. Ada cara yang terang-terangan dan ada cara untuk berhati-hati.

Kongsi Lokasi Langsung

Cara terbuka untuk mengetahui di mana suami anda adalah dengan bertanya kepadanya secara langsung dan memintanya untuk Berkongsi Lokasi Langsung. Inilah caranya:

  1. Dari sembang di WhatsApp, tekan gambar klip kertas untuk melampirkan fail
  2. Klik Lokasi, kemudian pilih Kongsi Lokasi Langsung
  3. Pilih pilihan untuk berapa lama berkongsi lokasi anda. Pilihan adalah 15 minit, 1 jam dan 8 jam.
  4. Klik Hantar atau tambahkan sembang jika perlu. Kami juga mengetahui lokasi suami.

Mungkin suami anda tidak mahu berkongsi Kongsi Lokasi Langsung secara sukarela. Kemudian kita akan menggunakan kaedah kedua.


Cara tersembunyi: Grabify.link

Sekiranya anda tidak mahu terperangkap dengan suami anda melalui WhatsApp, berikut caranya: gunakan Grabify.link. Taktiknya adalah untuk berkongsi pautan dengan suaminya, tetapi pelacak lokasi dipasang. Ini adalah bagaimana:


1. Pilih mana-mana URL untuk dikongsi dengan suami. Ini boleh menjadi pautan video YouTube kegemarannya, pautan berita menarik, pautan pasukan bola sepak kegemarannya atau apa sahaja.


Cara Mengesan Orang Menggunakan WhatsApp Dibantu oleh Grabify Masukkan URL yang ingin anda kongsi di Grabify Photo: (Grabify screenshot)

2. Buka grabify.link, kemudian salin dan tampal URL ke dalam 'Masukkan URL atau kod penjejakan yang sah. Klik 'Buat URL'.


Cara Mengesan Orang Menggunakan WhatsApp, Dibantu oleh Grabify URL Baru telah dipasang dengan pelacak Foto: (Grabify screenshot)

3. Halaman baru akan dibuka dalam bentuk maklumat penyingkat URL baru grabify.link, tetapi pelacak telah dipasang. Kongsi pautan URL Baru ke WhatsApp suami anda, tetapi jangan tutup halaman Grabify ini.


4. Sekiranya pautan telah dibuka oleh suami anda, kembali ke halaman Grabify dan muat semula. Grabify akan memaparkan hasil pelacakan dalam bentuk tarikh, alamat IP, bandar, ISP dll dari peranti suami anda. Baiklah, alamat IP ini penting.


5. Buka halaman iplocation.net. Salin Alamat IP suami dan masukkan ke Pencari Lokasi IP. Geolokasi muncul dalam bentuk garis lintang dan garis bujur


6. Buka Peta Google, di ruangan carian, salin dan tampal garis lintang dan garis bujur dengan format: garis lintang (ruang) garis bujur. Voilla! Lokasi suami juga muncul di Peta Google.


Sebenarnya, dalam langkah 4 dan 5, sudah diketahui lokasi mana suami anda berada, tetapi dengan Peta Google, lokasinya dapat menjadi lebih terperinci.


Kamu tahu? Suami buat apa datang ke sana ...

Ibu, Inilah Cara Mengesan Lokasi Suami Anda Dengan Menggunakan WhatsApp Ibu, Inilah Cara Mengesan Lokasi Suami Anda Dengan Menggunakan WhatsApp Reviewed by thecekodok on 5:37:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.