Huawei menunjukkan 4 komputer riba baru

 


Sebagai perayaan ulang tahun ke-5 jenama MateBook, Huawei mengeluarkan empat komputer riba MateBook baru. Apa itu, dan bila mereka akan berada dipasaran?

Varian paling premium dari MateBook baru adalah MateBook X Pro, yang mempunyai badan tipis dengan paparan 3K FullView. Yang kedua adalah MateBook 14 yang juga dilengkapi dengan skrin FullView.


Dua varian MateBook yang lain adalah D14 dan D15, yang paling murah berbanding dua varian sebelumnya. Menurut Cheng Lei, Pengarah Pemasaran Produk Perniagaan Tablet dan PC, keempat-empat MateBook mempunyai segmen yang berbeza.



MateBook X Pro mensasarkan pekerja profesional dan ahli perniagaan, kemudian MateBook 14 untuk pengguna yang mementingkan gaya hidup, dan varian D14 dan D15 untuk pelajar dan pelajar universiti.


Sejak pertama kali diluncurkan pada tahun 2016, reka bentuk MateBook selalu menjadi kelebihan. Tetapi kami juga memastikan sokongan perisian dan perkakasan yang berkualiti, dan kami juga menyajikan inovasi terbaru pada MateBook.


Salah satu inovasi yang dikemukakan oleh ini adalah Multi Screen Collaboration, di mana pengguna dapat menghubungkan komputer riba dengan telefon bimbit dengan lancar. Ciri ini bukan sahaja dipersembahkan untuk varian tertinggi, tetapi juga untuk varian yang lebih murah.


Semua MateBook berkongsi inovasi teknologi yang sama, serta reka bentuk tipis tanpa mengorbankan prestasi.


Tetapi ada ciri-ciri utama yang menjadikan barisan MateBook ini menjadi kegemaran penggunanya. Yaitu ciri pengimbas cap jari yang disebut Huawei Free Touch.


Mengenai spesifikasi, semua varian MateBook baru menggunakan pemproses Intel Core generasi ke-11. Untuk MateBook X Pro dan MateBook 14 terdapat varian hingga Core i7, sementara D14 dan D15 hingga Core i5.


Mengenai layar, resolusi tertinggi adalah pada MateBook X Pro, yang merupakan layar FullView 3K dengan nisbah 3: 2. Manakala skrin MateBook 14 adalah FullView 2K. Kedua-duanya mempunyai nisbah badan ke skrin 91%.


Empat produk MateBook baru akan berada dipasaran pada akhir April 2021. Berminat untuk membelinya?

Previous Post Next Post

Contact Form