Instagram Menyediakan Ciri untuk Influencer dan Kreator dapat sorakan

 


Instagram sedang menyediakan satu siri ciri baru yang dapat membantu pengaruhnya dan pencipta kandungan memperoleh wang di platformnya. Ciri-ciri ini diumumkan secara langsung oleh Ketua Pegawai Eksekutif Facebook Mark Zuckerberg dalam siaran Instagram Live bersama CEO Instagram Adam Mosseri.

Ciri pertama adalah Kedai Pencipta yang membolehkan pencipta menjual produk melalui profil mereka terus kepada pengguna Instagram. Ciri ini adalah pengembangan dari ciri Kedai yang ada.


"Kami melihat banyak pencipta membuka kedai juga, dan salah satu bahagian dari model perniagaan pembuat konten ialah anda membuat kandungan yang menarik, dan kemudian anda dapat menjual barang, dan mempunyai kedai pencipta sangat mengagumkan," kata Zuckerberg, seperti dikutip oleh Engadget , Rabu (28/4/2021).


Di samping itu, Instagram juga mengembangkan alat yang membolehkan pencipta dan pemengaruh di platformnya memperoleh wang sambil mempromosikan produk dalam kandungannya.


Zuckerberg mengatakan bahawa pencipta dan pengaruhnya harus dapat komisen dari produk yang mereka promosikan, sebab itulah Instagram mencipta 'pasaran cadangan gabungan'.


Instagram juga mengembangkan 'pasaran kandungan berjenama' yang dapat memadankan jenama dengan influencer yang kandungannya sesuai dengan penonton yang ingin mereka jangkau.


Pada masa ini, pemberi pengaruh dan pencipta dibayar untuk memuat naik kandungan yang ditaja, aka menyokong kandungan. Tetapi dengan ciri ini Instagram dapat membantu jenama mencari pencipta yang terus meningkat.


Zuckerberg tidak mendedahkan bagaimana perjanjian antara jenama dan influencer dapat disusun, tetapi dia mengatakan rancangan itu akan menawarkan syarat yang sangat baik untuk pencipta.


"Kami tidak membina ini dari sudut pandang kami yang berusaha menghasilkan banyak wang," kata pemain berusia 36 tahun itu.


Pada masa ini, ciri Instagram ini masih dalam pembangunan. Zuckerberg juga tidak mengungkapkan kapan ciri-ciri ini akan dilancarkan kepada pengguna Instagram.

Instagram Menyediakan Ciri untuk Influencer dan Kreator dapat sorakan Instagram Menyediakan Ciri untuk Influencer dan Kreator dapat sorakan Reviewed by thecekodok on 6:34:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.