Realme C20 , berikut spesifikasi lengkap

 


Realme membawa balik  telefon bimbit (HP) . Dinamakan Realme C20, berikut adalah spesifikasi lengkap.

Realme C20 menawarkan peregangan skrin 6.5 inci dengan resolusi 1.600 x 700 piksel. Di bahagian atas terdapat takat tetes air yang membuat nisbah layar ke badan mencapai 89.5%.


Di sana adalah rumah kamera selfie 5 MP. Ketika datang ke kamera belakang, ukurannya 8 MP.


Telefon bimbit ini dilengkapi dengan cip MediaTek Helio G35 yang diformulasikan dengan RAM 2GB LPDDR4x. ROM 32 GB disematkan, jika kekurangan, slot microSD diberikan untuk menambah ruang penyimpanan dalamannya.


Bateri tertanam mempunyai kapasiti 5,000 mAh yang diklaim mampu bertahan hingga 43 hari dalam mod siap sedia. Apabila baki daya tersisa 5%, pilihan Mod Penjimatan Daya akan muncul yang membolehkan anda menonton YouTube selama 77 minit, membuka Instagram selama 117 minit dan membuat panggilan lebih dari 2 jam.


Kerana kapasitinya yang besar, Realme C20 dapat menjadi power bank. Pengguna hanya mengaktifkan fungsi OTG untuk memberikan pengecasan ke telefon lain.


Realme C20 menggunakan reka bentuk busur geometri yang menarik dan kontemporari. Terdapat dua pilihan warna yang disediakan, iaitu Lake Blue dan Iron Grey.


Penjual China ini mengatakan bahawa telefon ini tahan percikan. Di samping itu, Realme C20 disahkan telah menjalani ujian yang ketat untuk memastikan kualiti dan ketahanannya.


Realme C20 mempunyai slot triple, yang terdiri daripada kad SIM ganda dan microSD. Telefon bimbit ini dilengkapi dengan fitur APP Quick Freeze yang dapat mengurangkan penggunaan daya aplikasi latar belakang yang tidak aktif, Pengoptimuman Baterai Layar yang mengurangkan beberapa kesan paparan untuk meningkatkan hayat bateri, dan Pengoptimuman Siaga Tidur yang membolehkan telefon pintar berfungsi dalam mod yang lebih rendah.


"Realme C20 sesuai untuk penggunaan dan hiburan harian yang penting, agar anak muda dapat memiliki perangkat yang dapat memenuhi keperluan mereka.


Previous Post Next Post

Contact Form