Main Call of Duty: Warzone guna Cheat? Awas Ada Malware!

 


Adakah anda pemain Call of Duty: Warzone yang menggunakan cheat? Hati-hati, ada malware yang menyusup cheat untuk game battle royale.

Menurut laporan Activision, penerbit Warzone, mereka menemui sejumlah perbincangan di forum web gelap mengenai perkara ini. Yaitu penjenayah membincangkan menyelinap 'dropper' ke dalam program cheat untuk Warzone.


Dropper ini adalah program yang bertindak sebagai 'messenger' untuk pelbagai perisian lain - termasuk malware -. Jadi setelah cheat dipasang, penitis akan mengambil tindakan dengan menyelinap malware ke dalam mangsa tanpa menyedarinya.



Menurut Activision, cheat yang menyusup dropper ini biasanya menawarkan 'ciri' seperti peluru tanpa had untuk semua senjata, kelajuan tambahan, '1hit1kill', dan sejenisnya, yang bertujuan untuk membuat mangsa berminat memasang cheat ini.


Menurut Activision, cheat ini sering diedarkan di forum dengan tajuk 'hack COD baru'. Sebenarnya, cheat itu bahkan telah diiklankan melalui video di YouTube, lengkap dengan tutorial untuk memasang cheat ini.


Salah satu sebab cheat ini boleh menjadi pembawa perisian hasad adalah kerana biasanya pengguna diminta untuk mematikan sistem keselamatan OS untuk memasang cheat, seperti memasang program cetak rompak, yang biasanya meminta antivirus pada PC dimatikan.


Akibatnya, dropper dan malware dapat berkeliaran dengan bebas di komputer mangsa. Dengan cara ini, penggodam tidak perlu bersusah payah menerobos sistem keselamatan komputer, kerana mereka dibantu oleh pemain yang ingin menang dengan menipu, atau ingin menggunakan program tanpa membayar.


"Ini adalah amalan biasa ketika mengkonfigurasi program cheat dengan menjalankannya melalui akses sistem tertinggi. Tutorial untuk menjalankan cheat biasanya meminta pengguna mematikan atau menghapus perisian antivirus dan mematikan firewall, mematikan kernel, dan sebagainya, "tulis Activision dalam laporan itu.

Main Call of Duty: Warzone guna Cheat? Awas Ada Malware! Main Call of Duty: Warzone guna Cheat? Awas Ada Malware! Reviewed by thecekodok on 7:12:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.