Masalah Skrin Redmi Note 10 Dilaporkan, Ini Kata Xiaomi

 


Sejumlah pengguna siri Redmi Note 10 di India melaporkan masalah skrin peranti mereka. Sebilangan besar mengakui bahawa skrin tidak bertindak balas terhadap sentuhan. Sebilangan pengguna mendapati skrin berkelip ketika menjalankan kadar penyegaran 120Hz.

Walaupun ketika diatur pada 60Hz, mereka tidak melihat kerlipan. Masalah yang sama dihadapi ketika mereka mengaktifkan mod gelap.


Mengenai masalah yang berlaku di layar Redmi Note 10, Xiaomi India telah berbicara. Dalam pernyataan rasmi mereka mengakui keluhan pelanggan.


Tetapi Xiaomi meminta pengguna siri Redmi Note 10 untuk tidak panik, kerana masalah ini dilaporkan oleh hanya sebilangan kecil pengguna. Walaupun begitu, vendor telefon bimbit dari China ini berusaha mencari penyelesaian secepat mungkin.


"Peranti kami melalui ujian yang ketat dengan pemeriksaan kualiti 10 poin, untuk memastikan bahawa kami memenuhi standard kualiti tertinggi. Kami melihat masalah ini sebagai keutamaan dan menyesali ketidakselesaan yang ditimbulkan kepada pengguna kami," kata Xiaomi India seperti yang dilaporkan oleh Fonearena , Isnin (12/4) / 2021).


Xiaomi melancarkan siri Redmi Note 10 di India pada Mac lalu. Sejumlah penambahbaikan ketara dilakukan oleh telefon ini.


Siri Redmi Note 10 membawa paparan AMOLED. Bukan hanya itu, varian Pro menawarkan kadar penyegaran 120 Hz.


Keupayaan kameranya juga diketengahkan. Xiaomi telah memasukkan sensor 108 MP pada Redmi Note 10 Pro. Sudah tentu, ciri-ciri yang sebelumnya ada pada telefon bimbit unggulan dapat dinikmati dengan harga yang mampu dimiliki oleh dompet.


Previous Post Next Post

Contact Form