Pelik, Bill Gates kaya tetapi telefon bimbit anaknya biasa sahaja

 


Bill Gates, menurut Forbes, saat ini berada dalam kisaran USD 130 bilion. Tetapi masalah telefon bimbit, keluarga Bill Gates nampaknya tidak terlalu mementingkan prestij tetapi berfungsi. Itu dapat dilihat dari telefon pintar yang digunakan oleh kedua anaknya.

Beberapa ketika yang lalu, anak perempuan bongsu pengasas Microsoft, Phoebe Gates, ditangkap menggunakan telefon bimbit Huawei. Dalam Kisah Instagram yang dia hantar pada masa itu, Phoebe terperangkap memegang telefon pintar.


Sekiranya diteliti lebih lanjut, telefon pintar di tangan kanan remaja mempunyai persamaan dengan peranti Huawei. Tepatnya, Huawei Mate 10 Pro. Selain bentuk fizikal telefon pintar, termasuk ukuran bezel dagu, penempatan logo dan penampilan antara muka, ia menjadikannya lebih mengagumkan seperti Huawei Mate 10 Pro.


Sekiranya demikian, ini pasti perkara yang menarik. Bukan sahaja keadaan Huawei kurang positif di AS, tetapi juga fakta bahawa Huawei Mate 10 Pro sebenarnya cukup 'tua' - peranti ini dilancarkan pada bulan November 2017.


Walaupun Phoebe tidak menggunakan telefon bimbit terbaru, walaupun bapanya dapat membelinya apa sahaja yang dia mahukan, ini mungkin berkait rapat dengan asuhan ibu bapanya. Bill dan Melinda, satu, tidak membenarkan anak-anak mereka menggunakan telefon bimbit sebelum berusia 14 tahun.


Terkini, anak sulung Bill Gates, Jennifer Gates, ditangkap menggunakan iPhone. Sebenarnya, keluarga Gates diketahui tidak suka menggunakan Apple, mungkin berkaitan dengan sejarah perseteruan dengan Apple. Namun, mungkin kerana Jennifer sudah dewasa, dia bebas membuat pilihannya.


Dalam Cerita yang disiarkannya di Instagram, anda dapat melihat Jennifer memakai topeng yang berpose untuk selfie di depan cermin. Jelas bahawa telefon bimbit yang dia gunakan adalah iPhone dengan casing oren.


Dari reka bentuk dan susunan kamera, anak sulung pengasas Microsoft nampaknya menggunakan iPhone 12, telefon pintar generasi baru Apple yang dikeluarkan tahun lalu. Apa yang dipegangnya ialah iPhone 12 biasa, bukan versi iPhone 12 Pro atau 12 Pro Max yang lebih mahal.


Jelas sekali iPhone 12 bukan telefon bimbit kelas atas, tetapi jika dibandingkan dengan kekayaan Bill Gates, ia adalah barang yang murah. Lebih-lebih lagi, Jennifer tidak memilih versi teratas iPhone 12.


Mungkin mereka diilhamkan oleh ayah mereka yang nampaknya tidak mementingkan jenama alat. Pada masa lalu, Bill Gates ditangkap menggunakan jam tangan yang murah.


Dalam foto yang dirakam beberapa tahun lalu, Gates memakai jam tangan Casio yang berharga sekitar $ 10. Dalam pelbagai kesempatan, Bill juga mengatakan bahawa jam tangan Casio yang sering dipakainya sangat murah.


Beberapa netizen ingin tahu apa jenis jam tangan Casio yang dipakai Bill. Akhirnya, ia sangat disyaki bahawa dia menggunakan Casio W214H-1AV yang setelah dikesan, memiliki harga dalam kisaran USD 10.


Mungkin sekarang Bill Gates telah membeli jam tangan baru. Tetapi tidak ada petunjuk bahawa dia menggunakan jam tangan mewah. Namun, harus diingat bahawa walaupun mereka suka menggunakan alat biasa, itu tidak bermaksud mereka tidak menyukai kemewahan. Rumah utama Bill Gates, misalnya, berharga ratusan juta dolar. Jennifer juga dilaporkan membeli sebuah apartmen mewah untuk melanjutkan pelajarannya di New York.

Previous Post Next Post

Contact Form